Naisten futsalmaajoukkue kaatoi Puolan toistamiseen

• Maajoukkueet
  • Futsal

Naisten futsalmaajoukkueen ensimmäiset maaottelut sujuivat tuloksellisesti erinomaisesti, kun Puola kaatui toistamiseen sunnuntaina. Tällä kertaa numerot Suomen eduksi olivat 3-2 (2-1).

Ostródassa pelattu ottelu käynnistyi lauantaisen kohtaamisen tapaan tasaisena ja peli oli tarkkaa puolin ja toisin. Puola sai maalihanat auki vajaa kolme minuuttia ennen taukoa, mutta tämä herätti Suomen ja vain puolitoista minuuttia Puolan johtomaalin jälkeen Suomi oli kääntänyt tilanteen edukseen Anna Keräsen ja Tiia Juntikan osumilla.

Tauolle mentiin Suomen 2-1-johdossa ja toinen jakso ehti vanheta vain vajaa kolme minuuttia, kun Sini Sutinen vei Suomen jo kahden maalin karkumatkalle.

Puolan kiri toi emännät loppuminuuteilla vielä maalin päähän, mutta enempiä osumia ei nähty ja Suomi nappasi toisen yhden maalin voittonsa viikonloppuna. Näin naisten futsalmaajoukkueen saldo näyttää kahden pelatun maaottelun jälkeen edelleen puhdasta tiliä.

- Molemmat joukkueet nostivat tasoaan lauantain ottelusta ja hyökkäyspelissä oli enemmän mielikuvitusta, ei niin pelkkää puskemista. Puola piti ehkä enemmän palloa, mutta me olimme suoraviivaisempia. Loppua kohti tuli taas aika paljon painetta ja jouduimme vetäytymään, kun virheetkin olivat täynnä, Puolustuksen kautta saimme pidettyä kuitenkin johdon loppuun asti, kertasi päävalmentaja Jaakko Laitinen.

Kaksi pelattua maaottelua, kaksi voittoa - parempaa alkua tuskin saattoi toivoa.

- Olivathan nämä aika uskomattomia tuloksia. Tietysti hyviä tuloksia aina toivoo, mutta tulostavoite ei ollut meillä päällimmäisenä sinänsä. Halusimme nähdä kaikkia pelaajia ja hankkia kansainvälistä kokemusta. Hyviä eväitä joka tapauksessa saatiin tuleviin karsintoihin.

- Pelaajien kannalta olen tosi tyytyväinen, tällaiset tulokset antavat uskoa tulevaisuuteen.

Laitisen mukaan Puola-otteluiden anti kaikkineen oli moninainen.

- Näimme myös niitä asioita, joissa pitää vielä kehittyä ja niistä jatketaan sitten seuraavassa tapahtumassa helmikuussa Hollannissa. Välissä on tietysti paljon sarjapelejä ja joulutaukokin, mutta toivon mukaan pelaajat pystyvät näitä asioita kehittämään myös omissa joukkueissaan.

Sunnuntaina on vielä aika panna historialliset maaottelut pakettiin ennen kotimatkaa.

- Toivottavasti saamme - ja varmaan saammekin - nauhan pelistä ja voimme sen vielä käydä läpi ja saada sitä kautta hyvä päätös tälle reissulle. Hyvä startti tämä joka tapauksessa oli, kaikki pelaajat uhkuivat näyttöhaluja ja osoittivat todella haluavansa kantaa maajoukkuepaitaa, Laitinen kiitteli.

Puola - Suomi 2-3 (1-2)
17.18 1-0