Naisten Futsal-Ykkönen pyörähti käyntiin

• Futsal

Naisten Futsal-Ykkönen pyörähti käyntiin viikonloppuna. Suomen toiseksi korkeimmalla sarjatasolla pelaa 21 joukkuetta, jotka on jaettu kahteen maantieteelliseen lohkoon.

Ensimmäinen hattutemppu nähty jo

Etelälohkossa (A) pelaa 10 joukkuetta akselilta Lappeenranta – Espoo – Piikkiö. Pohjoislohkossa (B) pelaa 11 joukkuetta väliltä Oulu – Vaasa – Jyväskylä. Molempien lohkojen kaksi parasta joukkuetta selviävät Naisten Futsal-Ykkösen jatkosarjaan, josta voittaja nousee Futsal-Liigaan kaudeksi 2022-23 ja kakkonen etenee liigakarsintaan.

Naisten Futsal-Ykkösten lohkojen sijoille 9 ja sitä huonoimmin sijoittuneet joukkueet putoavat alueellisiin Naisten Futsal-Kakkosen lohkoihin.

Futsal-Ykkösestä nousivat viime kaudella Futsal-Liigaan jatkosarjan voittaja FC Nokia sekä Raisio Futis, joka pudotti Kaustisen Pohjan-Veikot liigakarsinnassa voitoin 2–1. FC OPA putosi suoraan Futsal-Liigasta Ykköseen.

Eteläinen A-lohko pyörähtää käyntiin lauantaina 23.10. täydellä viiden ottelun kierroksella. Ensimmäiseen avauspotkuun ennätetään Mäntsälässä, jossa MU:n vieraana on PEPO Lappeenrannasta.

Pohjoinen B-lohko alkoi viime viikonloppuna neljällä vierasvoitolla. Voitokkaita olivat KuPS, Riemu, FC OPA ja AS Moon, jonka ykköstykki Jessica Karjalainen viimeisteli peräti neljä maalia Kälviällä Tarmon verkkoon. Myös B-lohkossa on täysi kierros ensi viikonloppuna 23. – 24.10.

Tarkempi sarjainfo Palloliiton sivuilla

Liikunnan Riemu (Riemu), Jyväskylä*

Limingan Pallokarhut (LiPK)*

Kaustisen Pohjan-Veikot (KP-V)

Kuopion Palloseura (KuPS Futsal)

Kälviän Tarmo (Tarmo)

Toholammin Urheilijat (TU)

FC Oulun Pallo (FC OPA)

*Sarjapaikka myönnetty 3.6.

Lohkojako päätetty Palloliiton futsaltyöryhmän kokouksessa 3.6.

• futsal