Naisten Futsal-Liigassa täysi kierros: GFT ja FC Sport J vahvoja kotonaan

• Futsal

Naisten Futsal-Liigassa pelattiin viiden ottelun viikonloppu. GFT ja FC Sport J ottivat kotivoitot, vieraskentällä voitollisia olivat puolestaan Ilves, FTK-Tornio ja MuSaFutsal.

ACE-MuSaFutsal 1-2 (0-0)
Tampereella nähtiin vauhdikas kärkikamppailu, kun ACE emännöi MuSaFutsalia. Avausmaalia saatiin odottaa toiselle jaksolle asti. Ajassa 23:00 Jenna Oksanen vei vierailijat johtoon, mutta kotijoukkue tuli nopeasti tasoihin Sini Lauermaan puskumaalilla. MuSa siirtyi kuitenkin uudelleen johtoon jo ajassa 26:53 Elina Setälän osumalla. Loput pelistä ACE haki vimmatusti tasoitusta, mutta porilaiset puolustivat tarkasti ja tehokkaasti kotijoukkueen kumoon - kolme sarjapistettä siis MuSaFutsalille lukemin 1-2 (0-0).

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309331

FC OPA-FTK-Tornio 4-6 (2-3)
Pohjoisen joukkueiden välienselvittelyssä FTK-Tornio ei antanut FC OPA:n yllättää itseään. Vierasjoukkue otti pelin hallintaansa heti avausjaksolla, vaikka FC OPA olikin saanut pelissä nopean avausosuman. Kotijoukkue sinnitteli kuitenkin vieraiden tuntumassa aina viimeiselle minuutille asti - lopullinen ratkaisu nähtiin vasta ajassa 39:56, kun Tuuli Alamikkotervo (1+1) pääsi viimeistelemään loppulukemiksi 4-6 (2-3).

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309329

Ylöjärven Ilves-Ilves FS 0-3 (0-0)
Ylöjärvellä selvitettiin lauantaina tämän hetken parhaan pirkanmaalaisen Ilveksen tittelistä. Tarkan ja maalittoman avausjakson jälkeen maalihanat saatiin auki toisella jaksolla, mutta vain vierasjoukkueen toimesta. Eini Vesaniemen, Mira Teittisen (1+1) sekä Tanja Owensin osumilla kolme pistettä matkasi Tampereelle, samoin koko sarjan kärkipaikka.

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309328

GFT-KaDy 5-0 (2-0)
Espoon sunnuntai-iltapäivässä ennakkosuosikki GFT ei antanut jyväskyläläisvierailleen kotiinvietäviä. Avausmaalin iski Kati Hakala, ja kun myös Siiri Perälä onnistui ennen taukovihellystä, lähdettiin toiselle jaksolle kotijoukkueen 2-0 -johtolukemissa. Toisella jaksolla kultaisten vauhti vain kiihtyi. Daniela Tjederin kahden sekä Tuula Sirenin yhden maalin myötä GFT piti sarjapisteet Espoossa lukemin 5-0 (2-0). Perälä valittiin kotijoukkueen parhaaksi, KaDyn paras oli puolestaan Henni Parkkinen

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309332

FC Sport J-Team Vanpa 8-4 (4-1)
Vaasassa nähtiin viikonlopun suurimmat maalijuhlat, kun FC Sport J kohtenteli asemiaan sarjataulukossa arvokkaan kotivoiton myötä. Vilma Rosenström, Maiju Kuivila, sekä Sandra Lind osuivat kukin kahdesti, ja Tiialeena Hakala sekä Pipsa Lahtinen kertaalleen, kun kotijoukkue takoi taululle peräti kahdeksan osumaa. Vierasjoukkueelta maalinteossa onnistuivat Noora Rehnström, Saana Fält, Anette Stubbe sekä Jasmine Stubbe.

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309330

Naisten Futsal-Liigan uutisoinnin vastaava toimittaja: Juha Vedenpää