Naisten Futsal-Liiga: Tiia ja Maria Ropanen palaavat ACE:n paitaan

• Futsal

Viime kauden päätteeksi runkosarjan kakkoseksi sijoittunut ACE lukeutuu tulevan kauden Naisten Futsal-Liigan ennakkosuosikkeihin. Joukkue saa Italian kentiltä kaksi kovaa vahvistusta, kun Tiia ja Maria Ropanen palaavat  P. G. Jasnagorasta takaisin Tampereelle.

Myös iso osa tamperelaisjoukkueen viime kauden runkopelaajista on jatkamassa seurassa. Valmennuspuolella sen sijaan puhaltavat muutosten tuulet, kun pitkäaikainen päävalmentajana Jussi-Pekka Penttinen jää sivuun. Valmennusryhmässä aiemminkin mukana ollut Jani Timmerheid  kantaa jatkossa päävastuun.

Timmerheid katsookin luottavaisin mielin kohti syksyä.

- Tiian ja Marian siirto takaisin meille on tietysti iso juttu. Olemme saaneet myös muita vahvistuksia, ja kun myös suuri osa viime kauden pelaajista jatkaa Sini Lauermaan johdolla, niin näkymät ovat hyvät.

Minna Kivelä ja Sini Lauermaa jatkavat ACE-paidassa. Kuva. Heini Lehtipuu

Ihan ilman menetyksiä joukkue ei kuitenkaan tulevaan kauteen pääse.

- Jonkun verran vaihtuvuutta tulee, kun pelaajia on siirtynyt ulkomaille tai muille Suomen paikkakunnille töiden vuoksi - tai ovat toistaiseksi lopettaneet pelaamisen liigatasolla. Kaikenkaikkiaan kokoonpano näyttää kuitenkin edelleen kilpailukykyiseltä ja treenaaminen on aloitettu kesäkuun puolella. Harjoituspeleihin pääsemme käsiksi kuluvalla viikolla, Timmerheid avaa joukkueen valmistautumista liigakauteen.

ACE Instagramissa
ACE:n nettisivut

Naisten Futsal-Liiga käynnistyy lauantaina 10. lokakuuta. ACE matkustaa päivää myöhemmin avausottelussaan Vaasaan, jossa vastaan asettuu paikallinen FC Sport J. Sarjan koko otteluohjelma löytyy Palloliiton tulospalvelusta.

Joukkueiden tarkemmat kausiennakot julkaistaan futsal.fi:ssä lähempänä kauden alkua.

Naisten Futsal-Liigan uutisoinnin vastaava toimittaja: Juha Vedenpää
Palaute: juha.vedenpaa(ät)futsal.fi; p. 050 4872408