Naisten Futsal-Liiga: sarjatulokas KP-V:n liigajuna etenee aikataulussa

• Futsal

Naisten Futsal-Liigaan täksi kaudeksi paikan saanut Kaustisen Pohjan-Veikkojen joukkue on valmis alkavaan kauteen kapteeni Taru Paavolan (kuvassa) johdolla.

KP-V:n päävalmentajana jatkaa Juho Viiperi, joka saa avukseen Jarno Koskisen sekä Jarno Lyytikäisen. Kesän fysiikkaharjoittelusta puolestaan vastasi pikajuoksija Mikko Laaksonen.

- Joukkueen juna puksuttaa raiteillaan ja aikataulussa. Alkukesästä meillä oli hyvä fysiikkatreenijakso, johon pelaajat sitoutuivat hyvin. Elokuussa pääsimme saliin ja aloitimme lajiharjoittelun, ja nyt syyskuulle olemme saaneet sovittua hyvät harkkapelit, jotka valmistavat meidät hyvin kauden alkuun, Viiperi kertoo joukkueen kulumisia.

KP-V:n pelaajarinki on laaja. Se käsittää kaikenkaikkiaan 25 sopimuspelaajaa, joihin kuuluvat sekä Naisten Futsal-Liigassa sekä Naisten Futsal-Ykkösessä (KP-V/2) pelaavat pelaajat. Viime kauden tärkeistä pelaajista liigajoukkueessa jatkaa useampi tärkeä pelaaja, joista erityisesti Taru Paavolan rooli on ollut suuri koko Kaustisen naisfutsalin nostamiseessa viime vuosina. Joukkueessa jatkavat myös esimerkiksi Roosa Salonen, Julia Järvelä, Jenny Le-Östman ja Salla Lillsund.

Merkittävimpiä lähtijöitä ovat puolestaan joukkueen viime kauden paras maalintekijä Sofia Peltola sekä Minna Läspä. Uusista tulokkaista kolme tuli  GBK:sta  (Emilia Nurkkala, Erica Niemi sekä Vera Mattila), ja yksi Esse IK:sta (Ann Svartsjö).

- Kahden joukkueen treenatessa yhdessä, olemme saaneet jokaisiin harjoituksiin hyvin porukkaa ja pientä taistelua pelipaikoista. Muutama pelaaja on vielä osittain kiinni jalkapallon puolella, mutta kohta sekin helpottaa ja päästään normaaliin rytmiin kiinni, Viiperi toteaa tyytyväisenä kauden alla.

KP-V:n Facebook

Naisten Futsal-Liiga käynnistyy lauantaina 10. lokakuuta, jolloin KP-V matkustaa Tampereelle Ilveksen vieraaksi. Sarjan koko otteluohjelma löytyy Palloliiton tulospalvelusta.

Joukkueiden tarkemmat kausiennakot julkaistaan futsal.fi:ssä lähempänä kauden alkua.

Naisten Futsal-Liigan uutisoinnin vastaava toimittaja: Juha Vedenpää
Palaute: juha.vedenpaa(ät)futsal.fi; p. 050 4872408