Naisten Futsal-Liiga: MuSaFutsal voitti maalikarkelot, FC Sport J katkaisi Ilves FS:n voittoputken

• Futsal

Naisten Futsal-Liigassa pelattiin lauantaina täysi sarjakierros. MuSaFutsal nousi sarjakärkeen voittamalla hallitsevan mestarin GFT:n lukemin 5-7. Sarjanousija FC OPA ei saanut vieläkään ensimmäisiä sarjapisteitään, kun Ylöjärven Ilves oli parempi kotonaan. FC Sport J oli puolestaan Tampereen Ilvestä parempi voittomaalikilpailussa. Kierroksen muita voittajia olivat ACE ja Team Vanpa.

GFT – MuSaFutsal  5-7 (4-4)
Porilaiset aloittivat vahvasti siirtyen ajassa 1:13 jo kahden maalin johtoon. Espoolaiset pääsivät peliin mukaan ja tauolle mentiin 4-4 -tilanteessa. Toisen puoliajan neljännellä peliminuutilla GFT:n tehopelaaja Siiri Perälä (3+0) vei kotijoukkueen ensi kertaa ottelussa johtoon. Mutta ajassa 30:45 MuSaFutsal nousi tasoihin, ja vain 33 sekuntia myöhemmin ottelussa hirmutehot 5+0 kirjannut Netta Hannula teki lukemiksi 5-6 porilaisille. Tämän jälkeen pelattiin lähinnä yhtä maalia GFT:n yrittäessä päättäväisesti kavennusta. Kovasta yrityksestä huolimatta ainoa lisämaali kirjattiin vastustajalle, joten MuSaFutsalille näin kolme pistettä ja sarjan kärkipaikka.

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309342

ACE – FTK-Tornio 3-2 (1-1)
Ottelun alku oli tasainen, ja tilanteita syntyi kumpaankin päätyyn. FTK-Tornio siirtyi johtoon, mutta ACE tuli tasoihin vielä samalla minuutilla ja tauolle mentiin 1-1 -lukemissa. Toisen puoliajan ensimmäisellä minuutilla vieraat siirtyivät johtoon, mutta tamperelaiset kuittasivat paria minuuttia myöhemmin ja hetkeä myöhemmin siirtyivät ensi kertaan johtoon. Muita tilastomerkintöjä ottelussa ei enää tullut, joten ACE:n haavin jäivät täydet sarjapisteet.

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309340

FC Sport J – Ilves FS 5-4 (VM 2-1), JA. 4-4, 4-4 (1-2)
Ottelun ensimmäinen puolisko oli tasainen ja tauolle siirryttiin tamperelaisten johtaessa yhdellä maalilla. Toisen puoliajan tilastomerkinnät olivat rikkomuksia kunnes tehokaksikko Vilma Rosenström (2+0) - Pipsa Lahtinen (1+2) veivät FC Sportin J:n ratkaisevan tuntuisesti 4-2 johtoon. Ilves FS ei kuitenkaan lannistunut vaan kavensi ja lopulta tasoitti ottelun, kun peliaikaa oli jäljellä vain sekunti! Kun jatko-ottelukaan ei tuonut ratkaisua edettiin voittomaalikilpailuun, jossa vaasalaiset olivat parempia.

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309339

KaDy – Team Vanpa 1-3 (1-3)
Ottelu oli tasaista vääntöä, mutta vieraat olivat punnertaneet 0-2 johdon ajassa 7:03. KaDy kavensi,  mutta juuri ennen ensimmäisen puoliskon päättymistä Team Vanpa iski lukemiksi 1-3. Kun toisella puoliajalla ei maaleja nähty, täydet sarjapisteet matkasivat Vantaalle.

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309341

Ylöjärven Ilves – FC OPA 5-0 (4-0)
Ottelun alku oli tasaista vääntöä molempien joukkueiden pyrkiessä hanakan prässipelin kautta nopeisiin suunnanmuutoksiin. Ylöjärveläiset onnistuivat paremmin ja taululla olivatkin pian lukemat 2-0. FC OPA joutui avaamaan peliään ja prässipelin nosto avasi vastustajalle tilanteita, mutta viimeistely ontui. Lopulta ahkeruus palkittiin ja tauolle siirryttiin lukemissa 4-0. YIlves aloitti toisen puoliskon terävästi, mutta ilman lisäosumia. Oululaiset lisäsivät prässiä ja käyttivät riskillä lentävää maalivahtia, mutta ainoa tulos tästä oli 5-0 -loppulukemat vastustajan hyväksi.

Ottelun tilastot:  https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309338

Naisten Futsal-Liigan uutisoinnin vastaava toimittaja: Juha Vedenpää