Naisten Futsal-Liiga : MuSaFutsal säilytti kärkipaikan, FC OPA yllätti Ylöjärven Ilveksen

• Futsal

Naisten Futsal-Liigan lauantain otteluissa MuSaFutsal voitti GFT:n ja jatkaa sarjakärjessä, Team Vanpa oli KaDy:a parempi ja FC OPA yllätti Ylöjärven Ilveksen. ACE taipui jatkoajalla FTK-Torniolle. Ilves FS ei  puolestaan antanut pisteitä FC Sport J:lle.

MuSaFutsal – GFT 6-3 (5-2)
GFT teki maalin heti ensimmäisestä tilanteestaan ajassa 0:25, joten ottelun alku oli kotijoukkueelle karvas. Samassa ajassa otettu aikalisä toi kuitenkin MuSaFutsalin takaisin peliin, mutta hallinnasta huolimatta maalipaikkoja ei tuntunut löytyvän. Tasoitusmaali syntyi lopulta ajassa 12:24 ja johtomaali paria minuuttia myöhemmin. GFT onnistui tasoituksessa reilu minuutti edellisesti osumasta. MuSaFutsal ei antanut takaiskun haitata, vaan teki kolme seuraavaa maalia ja tauolle siirryttiin porilaisten kolmen maalin johdossa. GFT loi painetta toisella puoliajalla, mutta onnistui kavennuksessa vasta ajassa 38:24. Tämä osuma jäi vierasjoukkueen ainoaksi maaliksi toisella puoliajalla. Kotijoukkue kaunisteli loppulukemiksi 6-3 ottelun viime sekunneilla, joten kolme sarjapistettä jäivät Poriin ja samalla säilyi sarjan kärkipaikka.

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309288

Team Vanpa – KaDy 5-2 (2-0)
Ottelun ensimmäistä maalia saatiin odotella tovi, mutta ajassa 15:31 Team Vanpa siirtyi johtoon ja paria minuuttia myöhemmin jo kahden maalin johtoon. Tauon jälkeen sama meno jatkui, ja kahden ja puolen minuutin pelin jälkeen lukemat taululla 4-0. KaDyn Maiju Horkka iski kaksi maalia tuoden vierasjoukkueen kahden maalin päähän, mutta kesken vierasjoukkueen painostuksen kotijoukkue viimeisteli loppulukemat 20 sekuntia ennen summeria. Team Vanpan Jenna Front kirjasi ottelussa tehot 2+1. Voitolla Team Vanpa varmisti sarjapaikkansa ja KaDy tipahti sarjan viimeiseksi.

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309290

Ilves FS - FC Sport J 5-1 (0-0)
Ottelun ensimmäisellä puoliskolla ei maaleja tehty, mutta toisella puoliajalla niitä nähtiinkin sitten kokonaiset kuusi kappaletta. Ilves aloitti maalinteon mennen jo kolmen maalin johtoon, ennen kuin vieraiden parhaaksi pelaajaksi valittu Vilma Rosenström kavensi lukemiksi 3-1 ajassa 35:51. Tämän jälkeen maaleja teki kuitenkin vain Ilves onnistuen kahdesti, joten sarjapisteet jäivät Tampereelle ja samalla varmistui myös pudotuspelipaikka. Ilveksen paras Tiia Juntikka kirjasi tehot 2+1.

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309292

FC OPA – Ylöjärven Ilves  7-3 (4-0)
29.2. 17:00 - Urheilutalo, Oulu
Oululaiset olivat saaneet vireen kohdilleen ja paukuttivat maaleja tasaiseen tahtiin - tauolle mentiin kotijoukkueen johtaessa 4-0. Toisella jaksolla Ylöjärven Ilves kavensi ajassa 24:20, mutta FC OPA kuittasi vain 24 sekuntia myöhemmin ja lukemat 5-1. Vierasjoukkue laittoi vielä kirivaihteen sisään ja kavensi kahdesti. Seuraava tilastomerkintä olikin sitten Ylöjärven Ilveksen päävalmentaja Vesa Parviaisen kentältäpoisto, mikä vaikutti osaltaan joukkueen peliin ja lisää kavennusmaaleja ei enää nähty. Oululaiset puolestaan osuivat vielä kahdesti, joten loppulukemiksi 7-3 ja kotijoukkueelle kolme pistettä nostaen joukkueen pois sarjajumbon paikalta. FC OPAn Hanna Putaala kirjasi tehot 3+0 ja Niina-Kaisa Sarjosalo 0+3.

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309289

FTK-Tornio – ACE 5-4 JA, 4-4 (3-2)
Ottelun alku oli vierasjoukkueen hallintaa, mutta ensimmäiset kaksi maalia teki kuitenkin kotijoukkue. Molemmissa pallonriisto, suoraviivaisesti kohti maalia ja onnistunut viimeistely. ACE loi painetta FTK:n päätyyn, ja kavennus syntyikin rankkarista ajassa 9:54. Ensimmäisellä puoliskolla nähtiin vielä kaksi maalia, joten tauolle lähdettiin kotijoukkueen yhden maalin johdossa. Toisella puoliskolla kotijoukkue pääsi otteluun paremmin mukaan ja onnistui luomaan muutaman avopaikan, mutta viimeistely ontui, kunnes hienon yksilösuorituksen päätteeksi illan ehdoton tehopelaaja Anna Keränen (4+1) vei kotijoukkueen taas kahden maalin johtoon. Sitkeä ACE kavensi ja punnersi itseknsä kuitenkin lopulta tasoihin, joten edessä oli jatkoaika. Kotijoukkueen ratkaisijana oli jälleen Keränen, jonka voittomaali jatkoajan viimeisellä sekunnilla toi kotijoukkueelle arvokkaat kaksi pistettä. Niiden myötä joukkue nousi pudotuspeliviivan paremmalle puolelle.

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309291

FC OPA – ACE 1-5 (0-2)
FC OPA ei sunnuntain ottelussa yltänyt samalle tasolle kuin eilen, joten vierasjoukkue meni menojaan. ACE:n Sini Lauermaa osui avaujaksolla kahdesti ja tauolle mentiin vierasjoukkueen kahden maalin johdossa. Oululaiset aloittivat takaa-ajon, mutta ajassa 28:27 Laurmaa viimeisteli hattutempun vieden tamperelaiset jo kolmen maalin karkumatkalle. FC OPA kavensi kerran, mutta se oli laiha lohtu, kun vierasjoukkue onnistui maalinteossa vielä kahdesti. Myös ACEn Jonna Kykkänen oli vedossa kirjaten tehot 1+3. Voitolla ACE nousi sarjassa toiseksi.

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309304

Naisten Futsal-Liigan uutisoinnin vastaava toimittaja: Juha Vedenpää