Naisten Futsal-Liiga käynnistyi lauantaina

• Futsal

Naisten Futsal-Liiga käynnistyi tänään neljän ottelun voimin. Vieraat olivat vahvoja tällä kertaa, kolmesta ottelusta nappasi vierasjoukkue pisteet.

Ilves FS – FTK 1-5 (0-1)
12.10. Kauppi Sports Center, Tampere
Ottelun alku eteni Ilveksen  kontrollissa ja FTK:n puolustaessa, mutta ajassa 16:01 vastahyökkäyksen päätteeksi Anna Keränen sijoitti varmasti maalivahdin torjunnasta kimmonneen pallon maaliin. Tämä jäi myös puoliaikatulokseksi. FTK aloitti toisen puoliajan terävästi ja teki 0-2 -johtomaalin 22. peliminuutilla ja muutamaa minuuttia myöhemmin peli olikin jo 0-3. Ilveksen kavennusyritykset eivät onnistuneet ja FTK käytti auenneet maalipaikat tehokkaasti hyväksi, joten kolme pistettä matkasi lopulta selvin lukemin Tornioon.

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309367

GFT – ACE 3-5 (2-2)
12.10. Opinmäen liikuntahalli, Espoo
GFT koko takaiskun jo ennen peliä, kun muutaman avainpelaajan poisjäänti aiheutti harmaita hiuksia valmennusjohdossa ja muutoksia kokoonpanossa. Paketti ei pysynyt kasassa loppuun saakka, ja ACE vei vahvan toisen jakson ansiosta kolme pistettä Tampereelle.
ACEn valmennustiimi kommentoi ottelua:
"Peli oli kokonaisuutena vaihteleva. Mukaan mahtui hyviä suorituksia, mutta myös heikompia jaksoja. Pelin alussa ja lopussa oli paljon hyvää. Ehkä kauden eka liigapeli aiheutti ylimääräistä jännitystä ja seuraavassa pelissä pystytään paremmin pitämään paketti kasassa koko pelin ajan. Kolme pistettä toki oli hyvä tulos Espoosta."

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309363

Ylöjärven Ilves – Team Vanpa 6-3 (2-2)
12.10. Ylöjärven Urheilutalo
Lauantain ainoan kotivoiton nappasi Ylöjärven Ilves. Vierasjoukkue aloitti maalinteon, mutta kotijoukkue tasoitti ja maalinteossa edettiin tasaisesti mentiin 3-3 -tilanteeseen asti. Kaksi maalia minuutin sisällä oli Team Vanpalle shokki, josta joukkue ei toipunut. Loppulukemat 6-3 viimeisteli Emmi Rauhala, joka takoi ottelussa huimat tehot 3+1!

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309364

FC OPA – MuSaFutsal 3-6 (2-2)
12.10. Oulun Urheilutalo
Sarjanousija FC OPA sai vieraakseen MuSaFutsalin Porista. FC OPA aloitti terävästi ja siirtyi 1-0 johtoon, kun pelikello näytti 0:29. Ensimmäinen puoliaika eteni molemmin puoli maaleja tehden  ja tauolle mentiin tasatilanteessa. Mutta toisella puoliajalla alkoi eroa syntyä. 2-3 -maalin jälkeen FC OPA joutui rikkomaan, joten ottelun hallinta siirtyi väkisinkin MuSaFutsalille, joka vei pisteet Poriin. Tappiosta huolimatta FC OPA:n liigadebyytti antanee pohtimisen aihetta muille joukkueille, niin vahvalta joukkue vaikutti. Ottelun tehokkain oli MuSaFutsalin Alina Virtala (tehot 2+1) jolla pääsee pistepörssin kakkospaikalle avauspäivän jälkeen.

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309365

Naisten Futsal-Liigan uutisoinnin vastaava toimittaja: Juha Vedenpää