Naisten Futsal-Liiga jatkuu viiden ottelun viikonlopulla

• Futsal

Tamperelaiset Ilves ja ACE urakoivat viikonloppuna kahden ottelun merkeissä. Pirteästi avauskierroksella esiintynyt FC Halikko puolestaan haastaa GFT:n sunnuntaina kotikentällään.

Naisten Futsal-Liigan ottelut viikonloppuna:
La 17.10. klo 17:00 Ylöjärven Ilves - ACE
La 17.10. klo 18:00 FC OPA - llves FS
Su 18.10. klo 14:00 FTK-Tornio - Ilves FS
Su 18.10. klo 14:00 ACE - KaDy
Su 18.10. klo 15:00 FC Halikko - GFT

Lauantai käynnistyy Pirkanmaan paikallispelillä, kun ACE matkustaa naapurikaupunki Ylöjärvelle. Siellä emäntänä toimii Ylöjärven Ilves, joka kaatoi avauskierroksella FC Halikon kotihallissaan lukemin 8-4 (4-3) Heidi Linjamaan (3+2) johdolla. ACE:lle peli on kauden ensimmäinen, kun sen aiempi vieraspeli FC Sportia vastaan siirrettiin tuonnemmaksi koronapandemian varotoimenpiteenä.

Ylöjärven Ilveksen päävalmentaja Vesa Parviainen odottaa innolla kauden ensimmäistä Pirkanmaan paikallispeliä.

- Viime viikonloppuna pelasimme aika tyypillisen ensimmäisen kierroksen pelin sarja-avauksessa Halikkoa vastaan. Ihan parhaaseemme emme vielä yltäneet, mutta olemme tyytyväisiä siihen, että hiukan keskinkertaisellakin esityksellä pisteet jäivät Urheilutalolle. Ensi lauantain kotipelin haaste tulee olemaan vielä astetta kovempi. ACE on ollut meille historian valossa vaikea vastus, eikä heiltä liikaa pisteitä ole Ylöjärvelle irronnut. Pelistä on lupa odottaa kovaa taistelua ja yritämme kaikin keinoin haastaa yhden sarjan ennakkosuosikeista. Luotto omaan joukkueeseen ja sen tekemiseen on kuitenkin kova, Parviainen kertoo.

ACE urakoi lauantain lisäksi myös sunnuntaina, kun se saa kotipelissä vastaansa oman kautensa aloittavan KaDyn. Toinen tämän viikon urakoitsija on Tampereen Ilves, joka viettää viikonlopun tien päällä. Avauskierroksella komean 9-2 (4-1) KP-V:sta napannut Ilves vierailee lauantaina Oulun Urheilutalolla FC OPA:n vieraana, ja sunnuntaina edessä on vieraspeli FTK-Torniota vastaan Torniossa Putaan liikuntahallissa.

FC Halikko pääsi juhlimaan ensimmäistä liigamaaliaan viime viikonloppuna. Lisää jahdataan taas sunnuntaina. Kuva: Esa Norvia

Sarjanousija, viime viikonloppuna Ylöjärven Ilveksen hyvin vieraskentällä haastanut FC Halikko pääsee sunnuntaina avaamaan kauden myös kotiotteluiden osalta. Vastaan asettuu GFT, joten helpolla avausvoitto ei tule vieläkään. Joukkueelta vaaditaan nappisuoritusta, jotta yksi sarjan menestyksekkäimmäistä ja rutinoituneimmista vastustajista olisi kaadettavissa Salohallin sunnuntai-iltapäivässä.

Naisten Futsal-Liigan uutisoinnin vastaava toimittaja: Juha Vedenpää
Palaute: juha.vedenpaa(ät)futsal.fi; p. 050 4872408