Naisten Futsal-Liiga: HIFK FS ja KaDy kotivoittoihin

• Futsal

Naisten Futsal-Liigan sunnuntain peleissä HIFK FS nappasi murskavoiton PJK:sta, ja KaDy oli niukasti FTK-Torniota vahvempi Jyväskylän jännitysnäytelmässä.

Naisten Futsal-Liigan otteluohjelma
Maalikoosteet Futsal-Liigaseurat ry:n sivulla

Su 28.11.2021:
HIFK FS - PJK 8-0 (4-0)
KaDy - FTK-Tornio 5-4 (vm 1-0), ja 4-4, 2-2 (2-2)

Helsingissä murskajaiset, jyväskylässä jännitysnäytelmä

Helsingin IFK oli tyly emäntä PJK:lle Helsingissä. Kotijoukkue takoi jo avausjaksolla neljä maalia, ja toisella puoliskolla toiset neljä. Näin loppulukemiksi kirjattiin 8-0 (4-0) ja voiton myötä HIFK vahvisteli asemiaan sarjakakkosena.

HIFK:n tehokkain tänään oli Daniela Tjeder, joka keräsi tehopisteet 3+1. Anna-Kaisa Hannuksela sekä Iina Ahola kirjauttivat tehot 1+1. Lisäksi Selja Laine, sekä jälleen nollapelin torjunut maalivahti Tytti Mikkola osuivat kertaalleen PJK-maaliin.

Jyväskylässä puolestaan saatiin nauttia futsalviihteestä koko rahalla KaDyn ja FTK-Tornion kohdatessa. Varsinainen peliaika päättyi tasalukemiin 2-2, kun kaikki pelin maalit tehtiin jo avausjaksolla. Jatkoajalla maalihanat saatiin uudelleen auki. Kun jatkoaikaa oli jäljellä vain minuutti ja 19 sekuntia, siirtyi KaDy Laura Toivasen maalilla 3-2 -johtoon. FTK-Tornio tuli nopeasti tasoihin, kun Tiia Juntikka osui ajassa 44:00. KaDy siirtyi uudelleen johtoon Kirsi Airikaisen hienolla laukauksella ajassa 44:46. Mutta niin vaan vielä kerran vierasjoukkue tuli tasoihin vain sekuntia ennen päätössummeria; Jenna Frontin tasoitus syntyi ajassa 44:59.

FTK-Tornion viime sekunnin tasoitus jäi kuitenkin lopulta laihaksi lohduksi, kun KaDy nappasi lisäpisteen voittomaalikilpailussa. Näin jyväskyläläiset nappasivat tärkeän voiton ja nousivat sarjataulukossa viimeiselle pudotuspelipaikalle eli sijalle kahdeksan.

Naisten Futsal-Liiga jatkuu ensi viikonloppuna seitsemän pelin voimin.

• futsal