27.11.2021 klo 22.21

Naisten Futsal-Liiga: GFT:n vahvat otteet jatkuivat

Ⓒ Jani Virolainen

Naisten Futsal-Liigan lauantan otteluissa voittoihin ylsivät GFT, MuSaFutsal sekä Ilves FS.

Naisten Futsal-Liigan otteluohjelma
Maalikoosteet Futsal-Liigaseurat ry:n sivulla

La 27.11.2021:
FC Nokia-GFT 2-9 (0-7)
MuSaFutsal-FC Halikko 2-1 (1-1)
Ilves FS-FC Sport J 7-1 (3-0)

GFT TEHOKKAANA NOKIALLA

Espoolainen GFT jatkoi nousuaan kohti liigan kärkikastia. Joukkue on nyt voittanut kuudesta viimeisestä ottelusta viisi, kun se kaatoi FC Nokian vieraskentällä selvin numeroin 2-9 (0-7). Joukkue aloitti tehokkaasti ja johti neljän minuutin pelin jälkeen jo lukemin 0-2, eikä kotijoukkue tästä enää toipunut.

GFT:n tehonaisena hääräsivät tänään Maria Mäntylä (2+2), Sani Isokivijärvi (2+1) sekä Sandra Lind (1+2). Maalinteossa onnistuivat myös Elina Myllymäki, Jenni Talvela sekä Maiju Hirvonen. FC Nokian kavennusosumista vastasivat toisella puoliajalla Tea Helminen sekä Oosa Fjäder.

Porissa FC Halikko haastoi erinomaisesti sarjakärki MuSaFutsalin. Rutinoitunut kotijoukkue kuitenkin väänsi pelin väkisin itselleen, vaikka Laura Lehtonen veikin salolaiset avausjaksolla 0-1 -johtoon. MuSan 1-1 -tasoituksesta vastasi Vera Mattila juuri ennen taukoa, ja toisella jaksolla Helmiina Luoma nosti pallon maalin edestä verkkoon 2-1 -voittomaalin arvoisesti ajassa 28:56.

Tampereella Ilves FS marssi selvään 7-1 (3-0) -kotivoittoon FC Sport J:n kustannuksella. Tamperelaisten tehokkain pelaaja oli Matilda Herranen, joka taituroi peräti tehot 3+2. Myös Tiina  Pöyry (2+1) sekä Jonna Uusipaasto osuivat kahdesti. Vieraiden ainokaisesta vastasi Anni Rintanen.

Naisten Futsal-Liiga jatkuu sunnuntaina kahden ottelun voimin.