Naisten Futsal-liiga: GFT ja FC Sport J murskavoittoihin

• Futsal

Naisten Futsal-liigassa pelattiin viikonloppuna viisi peliä. FC Sport J ja GFT ylsivät vakuuttaviin voittoihin, FTK-Tornio hävisi rankkareilla ja KaDy taipui Ilves FS:lle lopulta selvin lukemin. Sunnuntaina ACE kaatoi Ylöjärven Ilveksen jatkoajan jälkeen.

KaDy - Ilves FS 0-4 (0-2)
Jyväskylässä Ilves FS oli selkeästi KaDy:a parempi. Voiton kapellimestareina häärivät Roosa Viitanen (2+0) sekä Tiia Juntikka. Voiton myötä tamperelaiset nousivat sarjakakkosiksi, kun taas KaDy:n ahdinko syveni: kolmesta ottelusta kasassa neljä pistettä, mikä on varmasti pettymys.
Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309350

FC Sport J - FC OPA 8-1 (4-1)
FC OPA jäi jyrän alle Vaasassa. Sarjanousijan avauspisteet jäivät edelleen haaveeksi, niin vakuuttava oli kotijoukkueen esitys. Ottelun tehopelaaja oli FC Sport J:n Pipsa Lahtinen, joka iski peräti neljä maalia ja siirtyi samalla pistepörssin kärkipaikalle.
Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309348

MuSaFutsal - FTK-Tornio 3-2 (VM 1-0), JA. 2-2, 2-2 (0-1)
Lauantain tasaisin ottelu nähtiin Porissa, jossa MuSaFutsal eteni lopulta kotivoittoon voittomaalikilpailun jälkeen. Varsinainen peliaika päättyi tasan eikä jatkoaikakaan tuonut ratkaisua. Niinpä ratkaisua lähdettiin hakemaan 10 metrin rangaistuspotkupisteeltä. Anni-Elina Luotonen oli lopulta ainoa onnistuja, ja näin kaksi sarja pistettä jäi Poriin.
Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309351

Team Vanpa – GFT 2-7 (1-3)
GFT haki vieraspisteet Vantaalta, Daniela Tjäderin kirjatessa komeat tehot 3+2. Vantaalaiset haastoivat hyvin hallitsevan mestarin, mutta ottelu ratkesi lopulta kotijoukkueen pahoihin puolustusvirheisiiin. ”Olemme päästäneet neljässä ottelussa 22 maalia. Tämä on erityisen huolestuttavaa, sillä joukkueen molemmat maalivahtimme ovat pelanneet hyviä otteluita. Puolustuspelin on parannuttava huomattavasti tuleville kierroksille, mikäli aiomme taistella playoffpeleistä keväällä”, totesi Team Vanpan päävalmentaja Ilkka Somero ottelun jälkeen.
Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309352

Ylöjärven Ilves-ACE JA. 1-3, 1-1 (1-0)
Ylöjärveläiset lähtivät haastajan asemasta ja onnistuivatkin siinä hyvin. Uurastus palkittiin, kun ottelun avausmaali merkittiin kotijoukkueelle ensimmäisen puoliajan viime hetkillä. ACE onnistui kuitenkin tasoituksessa toisella puoliajalla ja varsinainen peliaika
päättyi siis tasan. Ylöjärven Ilves otti kuudennen rikkeensä, kun jatko-ottelua oli jäljellä puoli minuuttia. Jonna Kykkänen onnistui 10 metristä ja 21 sekuntia myöhemmin Jonna Aro viimeisteli 1-3 -loppulukemat ACE:lle, joten kaksi sarjapistettä matkasi tampereelle.
Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309349

Naisten Futsal-Liigan uutisoinnin vastaava toimittaja: Juha Vedenpää