Naisten Futsal-Liiga: FC Halikko ja HIFK FS hakevat avausvoittoa

• Futsal

Naisten Futsal-Liigassa pelataan viikonloppuna viisi ottelua. Kierros käynnistyy FC Halikon ja HIFK FS:n kohtaamisella.

Naisten Futsal-Liigan otteluohjelma
Maalikoosteet Futsal-Liigaseurat ry:n sivulla

La 09.10.2021:
FC Halikko-HIFK FS klo 13:00
MuSaFutsal-FC Sport J klo 15:00
Ylöjärven Ilves-FTK-Tornio klo 15:00
RaiFu-PJK 15:00

Su 10.10.2021:
FC Nokia-FTK-Tornio klo 12:00

"AktiiviSen puolustuspelin täytyy onnistua"

Naisten Futsal-Liiga jatkuu lauantaina neljän pelin voimin. Kierros käynnistyy Salohallista, jossa FC Halikko ja HIFK FS jahtaavat kauden avausvoittoaan. Molemmat jäivät viime viikonlopun avauskierroksella nollille Ilvesten käsittelyssä. Tampereen Ilves kaatoi HIFK:n maalein 1-0 Helsingissä, ja FC Halikko puolestaan taipui kotikentällään Ylöjärven Ilvekselle maalein 0-6.

Halikon valmentaja Ari Peltola tietää, että vastus ei ainakaan helpotu avauskierrokselta.

- Edellinen ottelu on analysoitu viikon aikana ja treeneissä pyritään parantamaan niitä asioita joissa suurimmat ongelmat sarja-avauksessa olivat. HIFK tiedetään todella vaaralliseksi joukkueeksi, ryhmässä on kentällisen verran maajoukkuepelaajia ja muutenkin laaja ja tasokas rosteri vaikka kolmeenkin kenttään. Oman pelin lähtökohta lauantaina on se, että oman aktiivisen puolustuspelaamisen täytyy onnistua mikäli pisteistä halutaan taistella. Pallollisena täytyy löytyä maltti ja nöyryys - HIFK tulee varmasti rokottamaan mikäli ei tehdä ja noudateta sovittuja asioita.

FC Halikko jahtaa vielä kauden avausmaaliaan - viime kauden avausmaali maistui makealta. Kuva: Esa Norvia

Halikon tapaan myös HIFK jäi avauspelissään nollille. Pelaajistosta Hanna Halonen lähtee kuitenkin vierasotteluun luottavaisena.

-  Avauskierroksen pelissä näkyi myös hyviä asioita ja päästiin hyvin maalipaikoille. Otetaan opit matsista mukaan - itsellä on hyvä ja luottavainen fiilis jatkaa eteenpäin. Lauantaina on edessä kova peli ja meillä on iso nälkä voittaa, koska hävittiin kauden alla harjoitusottelu heitä vastaan. Odotan myös, että parannamne peliämme ja pääsemme parketille näyttämään mitä ollaan harjoiteltu ja opittu viime matsista. Kun parannetaan viimeistelyä ja luodaan monipuolisempia ratkaisuja hyökkäystilanteissa, olemme vahvoilla, Halonen uskoo.

Viikonlopun muissa otteluissa FTK-Tornio viettää etelän tuplaviikonloppua, kun se kohtaa vieraskentällä Ylöjärven Ilveksen sekä FC Nokian. FC Sport matkustaa Poriin MuSaFutsalin vieraaksi, ja sarjatulokkaat RaiFu sekä PJK kohtaavat Raisiossa.

• futsal