Näin löydät Palloliiton palvelut, kun piirien sivut poistuivat 2.1.2020

Seurojen Palloliitto -kehitysohjelman myötä Palloliitto ja sen piirit yhdistyvät yhdeksi valtakunnalliseksi organisaatioksi. Jatkossa palveluita johdetaan valtakunnallisesti ja ne toteutetaan alueellisesti.

Yhden organisaation mallissa piirien sivut poistuvat käytöstä. Samalla kaikki tarjottavat palvelut löytyvät jatkossa keskitetysti Palloliiton sivuilta (www.palloliitto.fi) 2.1.2020 alkaen.

Palvelut voidaan etsiä kahdella eri tavalla kohderyhmien koontisivun tai ”kaikki palvelut” -sivulta:

Kohderyhmän koontisivu eli kullekin kohderyhmälle esitellään heille tarkoitetut palvelut

Pääsivun valikosta löytyy 2.1.2020 alkaen ”palvelut”-otsikko. Tämän alta löytyy erilaisia kohderyhmiä, jota klikkaamalla sivu esittää tälle kohderyhmälle tarjottavat palvelut. Jatkossa siis palvelun etsijä valitsee ensin roolin, jossa palvelua etsii, ja saa eteensä kaikki tälle kohderyhmälle tarjottavat palvelut.

Kohderyhmät ovat:

• Seurat ja seurojen toimihenkilöt
    • Joukkueet ja joukkueiden toimihenkilöt
    • Valmentajat
    • Erotuomarit ja pelinohjaajat
    • Media
    • Pelaajat ja vanhemmat
    • Yleisö ja fanit
    • Kaupungit ja kunnat

Tällä kohderyhmäsivulla on koottuna uusimmat ajankohtaiset uutiset, jotka on suunnattu tälle kohderyhmälle.

Kohderyhmäsivun tavoitteena on siis esittää kohderyhmälle tarjottavat palvelut keskitetysti yhdessä paikassa ja samalla nostaa esiin juuri silloin tälle kohderyhmälle olennaiset ja ajankohtaiset uutiset.

Kaikki palvelut -sivu

Palveluita voi selata myös ”kaikki palvelut” -näkymässä. Tällöin kaikki palvelut esitetään otsikoituna isompiin kokonaisuuksiin, palvelukategorioihin.

Käynnissä olevan futsalkauden ohjeet löytyvät futsalin pelitoiminnan palvelukategorioista

Nettisivujen kehitys ajoittuu kesken futsalin pelikauden. Kaikki piirien sivuilla löytyvät ohjeet siirretään väliaikaisesti futsalin pelitoiminnan palvelukategorian alle. Ohjeet ovat väliaikaisesti alueittain omina palveluinaan.

Entä mistä tiedän miten missäkin sarjassa pelataan ja kuka putoaa ja kuka nousee?

Tämä tieto löytyy jalkapallon pelitoiminnan palvelukategorioista ikäluokittain ja sarjatasoittain. Ikäluokan sarjatason sisältä löytyvät tietoa sekä valtakunnallisista että alueellisista sarjoista. Tietoa ja linkkejä löytyy seuraavista sisällöistä:

• Lohkot, joukkueet ja pelitapa
    • Nousut ja putoamiset
    • Pelimuoto, pelaajamäärä ja pelaajavaihdot
    • Poikkeusluvat
    • Muuta huomioitavaa

Entä jos en edelleenkään löydä, mitä tarvitsen?

Palloliitto.fi -sivuston hakua on kehitetty mutta täysin tyytyväisiä siihen ei olla. Toimiva tapa on hakea hakukoneen (esim. Google) avulla haluttua asiaa lisäämällä hakuun: "[hakulauseke] site:palloliitto.fi".

Entäpä nämä yhteystiedot tai ihan keskeneräiset sivut? Mikä mättää?

Yhteystietosivu uudistuu myös mutta ei ensimmäisessä aallossa. Tavoitteena on julkaista uudet yhteystietosivut helmikuun alussa. Tällöin yhteystietoja voi hakea aiheittain ja/tai alueittain sekä nimihaulla. Tammikuun ajan kaikki yhteystiedot ovat vielä yhdellä sivulla jaoteltuna organisaation mukaan.

Nyt uudistuvissa palvelusivuissa ylösajamme yhteensä 300 eri palvelusivua. Osassa palveluista ei vielä ole kaikkea tarvittavaa suunniteltuna, jotta ne olisivat sisällöltään valmiita. Tästä huolimatta päätimme julkaista kaikki sivut, jotta koko palveluiden kirjo on esillä. Jatkamme sivujen parissa intensiivisesti alkuvuoden, jotta kaikki palvelusivut saavat lopullisen muodon.

• Palloliitto