Näin kehitämme tapahtumajärjestelyjä Huuhkajien Ranska-otteluun‏

• Maajoukkueet

Olympiastadion ja Palloliitto yhteistyössä ovat tehneet useita toimenpiteitä, joilla parannamme yleisön viihtymistä tiistaina klo 21:45 pelattavassa Suomen ja Ranskan välisessä MM-karsintaottelussa.‏

Palloliitto on lisännyt tapahtumaohjeistusta ja ohjausta erityisesti sisäänkäynneille. Ranska-ottelussa käytössä on viisi porttia ja 73 sisääntuloväylää, mikä on 11 sisääntuloväylää enemmän kuin Ukraina-ottelussa. Ohjeistusta saapumisväylille on lisätty. Lisäksi yleisön ohjausta porttien ulkopuolella parannetaan tehostetulla kulunohjauksella, joka ohjaa saapujia sisääntuloväylille tukkimatta stadionin ympäristöä.

Suosittelemme yleisöä saapumaan Olympiastadionille viimeistään tunti ennen ottelun alkua. Portit aukeavat tiistaina jo kaksi tuntia ennen ottelun alkua kello 19:45.

Porttien ulkopuolella kiertää ohjeistajia, jotka neuvovat yleisöä ja vastaavat kysymyksiin. Sisääntuloväylillä on ihmisiä avustamassa katsojia lippujen lukemisen kanssa. Myös järjestyksenvalvojien määrää on kasvatettu.‏

Jokaisesta portista on pääsy kaikkiin katsomoihin. On tärkeää kuitenkin huomioida, että vieraskannattajien alue (B3) on aidattu ja sen läpi ei ole kulkua. Porttien sisäpuolella stadionin pääsee kiertämään hevosen kengän muotoisesti pohjoispäädyn (F/G-katsomo) kautta ja stadionin sisällä voi kulkea vapaasti katsomoiden yleisöpalvelutiloissa.‏

Mikäli olet hankkinut otteluun PDF-lipun, suosittelemme sen tulostamista. Jos et pysty tulostamaan PDF-lippua ja näytät sen mobiililaitteelta, varmistathan, että näytönkirkkaus on täydellä teholla ja zoomaat lipun oikeassa yläreunassa olevaan QR-koodiin. Jos sinulla on mobiililippu, muistathan ladata lipun valmiiksi puhelimeesi ennen Olympiastadionille saapumista lipuntarkastuksen nopeuttamiseksi.

Palloliitto, Olympiastadion ja Olympiastadionin yhteistyökumppani Compass Group ovat sopineet toimenpiteistä myyntipalveluiden sujuvoittamiseksi Ranska-ottelussa. Myyntipisteiden määrää on kasvatettu ja myyjien määrää on lisätty merkittävästi, jotta palvelu olisi mahdollisimman nopeaa.‏

Olympiastadion on lisännyt opasteiden määrää stadionilla. Kaikki diginäytöt valjastetaan tiistaina yleisön tehokkaan kulun ja nopeamman palveluiden saavutettavuuden edistämiseksi.

WC-tilat löytyvät jokaisesta katsomolohkosta. WC-tilojen osalta kapasiteettia tullaan nostamaan myös väliaikaisilla ratkaisuilla. Myös opasteita WC-tiloihin on lisätty. Sisäänkäynti stadionin uusiin maanalaisiin WC-tiloihin tapahtuu D-katsomon takaosasta. Suosittelemme erityisesti E-katsomon yleisöä hyödyntämään maanalaisia uusi tiloja.

Ottelussa edellytetään kasvomaskin käyttöä ottelustadionilla koko ottelun ajan (suositus alle 12-vuotialle).

Tämänhetkisen tiedon mukaan‏ koronapassi ei ole käytössä. Seuraamme viranomaisten ohjeita ja tiedotamme lipunhaltijoita välittömästi mahdollisista muutoksista.

Lipun ostaneille lähetetään vielä tiistaina aamupäivällä tekstiviesti, jossa muistutetaan tärkeimmistä ottelujärjestelyihin liittyvistä ohjeista.

Suosittelemme myös seuraamaan Huuhkajien sosiaalisen median kanavia, joilta löydät otteluun liittyvää tietoa.

Ohjeita katsojille – Miesten MM-karsintaottelu Suomi - Ranska >>

• Huuhkajat