MYPA:n Karjalainen suitsutti omiaan

• Jalkapallosarjat

MYPA esitti hienon nousun maanantai-iltana Turussa nousemalla tasoihin kahden maalin takaa-ajoasemasta TPS:n vieraana.

MYPA kavensi ottelun Jussi-Pekka Rämän toimesta vajaan tunnin kohdalla. Rämän iltapuhde ei jäänyt siihen, vaan hyökkääjä puski 2-2-tasoitusmaalin aivan varsinaisen peliajan lopussa.

Päävalmentaja Jukka Karjalainen oli syystäkin tyytyväinen ottelun päätyttyä.

- Olihan meillä lopussa vielä mahdollisuus voittaakin peli. Mutta se, että tullaan Turussa sarjakakkosen vieraana 0-2-tappioasemasta tasoihin, niin siihen ei kovin moni joukkue ole pystynyt. Otetaan piste ja ollaan tyytyväisiä siitä.

Kenttätapahtumista löytyi valmentajan mielestä hyvää ja huonoa.

- Emme me missään vaiheessa mielestäni jyrän alla olleet. TPS aloitti aika vahvasti, mutta saimme rivit aika nopeasti järjestykseen sen ensimmäisen 10 minuutin jälkeen. Peli tasoittui huomattavasti ja mekin pystyimme luomaan aika paljon uhkaa heidän puolelleen. Se meni aika hyvin käsikirjoituksen mukaan. Se oli ihan tietoinen valinta, että joudutaan välillä pelaamaan omalla puolella, mutta sitten pitää pystyä hyökkäämään terävästi, Karjalainen selosti MYPA:n sivuilla.

TPS rankaisi MYPA:aa maalien muodossa puoliaikojen alussa ja lopussa.

- Jäi harmittamaan kyllä sitten ne maalit jotka päästettiin. Ne tulivat tosi huonoihin paikkoihin: ensimmäisen puoliajan loppuun ja toisen puoliajan alkuun. Se tietysti sotkee vähän suunnitelmia. Mutta täytyy kyllä nostaa hattua joukkueelle tässä tilanteessa, missä ollaan. Sarjakakkosen vieraana noustaan tasapeliin kahden maalin takaa, niin se osoittaa, että joukkueella on kyllä selkärankaa.

Tasapelin myötä MYPA:n kuuden ottelun pituinen tappioputki vihdoin poikkesi. Siitä saatava voimavara on elintärkeä loppukauden ja sarjapaikasta taistelun suhteen.

- Totta kai se on äärettömän tärkeää, kun ollaan viimeisiä sarjassa ja hävitty monta peliä putkeen. Äärimmäisen tärkeä piste siinä mielessä. Ehkä se psyykkinen vaikutus siihen tulee olemaan meille paljon arvokkaampi. Näytimme ja todistimme itsellemme, että pystymme kamppailemaan pisteistä ketä vastaan tahansa tässä sarjassa.

• MYPA