MYPA:n Karjalainen iloinen vahvasta syksystä

• Jalkapallosarjat

MYPA hävisi kauden viimeisen ottelunsa Ykkösessä FC Hakalle Valkeakoskella lukemin 1-2 sunnuntaina. Päävalmentaja Jukka Karjalainen jakoi pelin jälkeen pientä tunnustusta koskilaisille, jotka pelaavat ensi kaudella ansaitusti Veikkausliigassa.

- Peli oli pitkälti sellainen, mitä etukäteen odotimme. Haka on sarjan paras joukkue ja sitä vastaan on puolustettava hyvin. Alkuun tuli harmittava takaisku, kun yksi pelaajistamme makasi maassa. Se muutti pelin asetelmia, Karjalainen sanoi MYPA:n sivuilla.

Hän viittasi Hakan jo viidennellä minuutilla tulleeseen avausmaaliin. Jussi-Pekka Rämä makasi maassa loukkaantuneena samaan aikaan, kun Haka rokotti vieraitaan. MYPA joutui suorittamaan ensimmäisen vaihdon jo yhdeksännellä minuutilla Rämän vamman takia.

- Toisella puoliajalla meillä oli hyvää hyökkäyspelaamista ja oli siinä mahdollisuudet tasoitukseen. Mutta olihan myös Hakalla omat paikkansa.

Hakalla oli pelissä useita hyviä paikkoja tehdä lisää maaleja, mutta Tomas Turunen pelasi vahvasti maalilla.

Vaikka kausi oli MYPA:lle hyvin vaikea, se sai suurimman palkinnon pitämällä sarjapaikkansa. Sarjapaikka varmistui kauden toiseksi viimeisessä ottelussa TPV:tä vastaan, kun MYPA nousi 0-2-tappioasemasta 3-2-voittoon viime hetkillä. Näin ollen TPV jäi lopulta vain pisteen myllykoskelaisten taakse ja pelaa ensi kaudella Kakkosessa.

Karjalainen on ylpeä omiensa saavutuksesta.

- Alkukausi oli vaikea ja meiltä meni aikaa tottua Ykkösen rytmiin. Onneksi syksyä kohden löysimme pelijuonen ja ennen tätä peliä olimme korkealla kuntopuntarissa.

Ennen Hakaa vastaan pelattua ottelua MYPA oli voittanut kolme kuudesta viime pelistään ja pelannut niiden aikana kaksi tasapeliä. Loppukirin turvin säilyi sarjapaikka.

- Syksy oli todella hyvä ja siihen olen erittäin tyytyväinen, Karjalainen iloitsi.

• MYPA