Muutoksia e-jalkapallon Suomen Cupin aikatauluihin

• Jalkapalloharrastus
  • Jalkapallosarjat
  • Seuratoiminta

Turnauksen alku siirtyy tammikuun viimeiselle viikonlopulle ja ilmoittautumisaikaa on pidennetty.

E-jalkapallon Suomen Cupin aloitus siirtyy tammikuun viimeiselle viikonlopulle 29.-31.1.2021.

Aikataulumuutokset johtuvat vallitsevasta koronatilanteesta, jonka johdosta FIFA on päätynyt siirtämään tapahtumia kalenterissa myöhemmälle. Suomen Palloliitto noudattaa FIFA:n ohjeistusta, ja turnausaikatauluja on muokattu sopimaan FIFA:n kalenteriin.

TURNAUKSEN UUSI AIKATAULU

Vaihe Aikataulu
Ilmoittautuminen 21.12.2020 - 21.1.2021
Ensimmäinen kierros - alueelliset karsinnat  29.1.- 31.1.2021
Toinen kierros - alueelliset finaalit
lohkovaihe 4.-5.2. & 11.-12.2.2021
pudotusottelut 18.- 19.2.2021
Kolmas kierros (20 + 12 joukkuetta) 4.- 5.3.2021
Neljäs kierros - finaaliviikonloppu 13.- 14.3.2021

Lisäksi pelitapa muuttuu niin, että ensimmäisen ja toisen kierroksen ottelut järjestetään 1v1 -pelimuodossa. Saman joukkueen pelaajien ei siis tarvitse olla fyysisesti samassa tilassa, millä pyritään takaamaan turvallinen otteluympäristö pelaajille.

Myös ilmoittautumisaikaa on pidennetty torstaihin 21.1. asti.

Pelaajat, jotka eivät ole löytäneet vielä itselleen joukkuetta, voivat ilmoittaa kiinnostuksestaan alla olevan lomakkeen kautta. Näitä yksittäisiä pelaajia voidaan myös yhdistää omiksi joukkueiksi. Koska ensimmäiset kierrokset järjestetään aiemmasta poiketen onlinessa 1v1 -muodossa, pelaajien maantieteellisen sijainnin merkitys pienenee: esimerkiksi Helsingissä ja Rovaniemellä asuvat pelaajat voivat pelata samassa joukkueessa netin välityksellä. Pelaajat voivat sopia keskenään kumman pelaajan seuran kautta he osallistuvat turnaukseen.

Lomakkeeseen pääset täältä.

• eUrheilu