Muutokset valmennuksessa sopivat Baxterille hyvin

Tulevassa EM-karsintaottelussa San Marinoa vastaan Suomen päävalmentajana tulee toimimaan Olli Huttunen. Maajoukkuetta tähän saakka luotsannut Stuart Baxter siirtyy konsultoijan rooliin. Päätös tehtiin täydessä yhteisymmärryksessä Suomen Palloliiton ja Baxterin kanssa.
      Ratkaisu tyydytti kaikkia osapuolia

Suomi on aloittanut 2012 EM-karsinnat kolmella tappiolla. Kotitappio Unkaria vastaan 12.10. Helsingissä vaikeutti Suomen selviytymistä arvokisoihin huomattavasti.- Unkari-ottelun jälkipuinneissa meidän huomio keskittyi pääasiallisesti siihen, kuinka voimme parhaiten siirtyä eteenpäin. Sekä minä että Palloliitto halusimme saada aikaan positiivisen strategian. Tulimme tulokseen, että minun on paras siirtyä konsultoivaan rooliin. Teen sen mielelläni, ennen kuin uusi päävalmentaja löydetään, totesi Stuart Baxter.- Kysymys ei ole eroamisesta tai potkuista, tämä ratkaisu miellyttää molempia osapuolia ja olemme keskustelleet siitä paljon.Brittivalmentaja tulee siis jatkamaan työtään maajoukkueen eteen, mutta hieman erilaisessa roolissa kuin tähän mennessä.- Henkilökohtaisesti voin sanoa, että se helpottaa työtäni tutkiessani vaihtoehtoja seurajoukkuetasolla. Ratkaisu antaa sekä minulle että Suomen jalkapalloliitolle positiivisen tilaisuuden pohtia seuraavaa askelta.- Tänä muutosaikana ennen uuden päävalmentajan aloittamista tulen tekemään asioita Palloliitolle. Jos he esittävät minulle, että haluavat, että autan valmentajaa, teen sen.Olli Huttunen tulee valmentamaan myös ottelua edeltävän leirin. Baxter toivookin kaiken huomion ja tätä myöten tuen kohdistuvan nyt maajoukkueeseen ja sen pelaajiin.- Tulen leirille ennen ottelua sanomaan hyvästini joukkueelle, sillä en tule enää olemaan penkin päässä. Mutta en halua huomiota osakseni, en halua tämän olevan Stuart Baxter –show.