Muurinen luottavaisena

Suomen päävalmentaja Antti Muurinen on ollut erittäin tyytyväinen joukkueensa asenteeseen kolmessa Kiinassa pidetyssä harjoituksessa. Muurinen uskoo, että useimpien pelaajien pitkä pelitauko näkyy kentällä positiivisesti.

- Harjoituksissa on huomannut, että pelaajien pelihalut ovat todellakovat. Täällä on hyvät olosuhteet, hyvät kentät ja varmasti äänekäs yleisö.Kiina on hyvä paikka aloittaa tärkeä kausi, Muurinen aprikoi vuodenensimmäisen ottelun aattona.                                                                                                       Muurinen  toivoo Suomen joukkueelta paljon omaa pelaamista eikä vain Kiinanperässä juoksemista.                                                                                           - On selvää, että Kiina pelaa meitä vastaan kenraaliharjoituksensa ennen Aasian karsintoja ja me vasta aloitamme oman valmistautumisemme. He ovat ehkä vähän valmiimpia tähän peliin.

Kiinan matka palvelee Muurisen mielestä myös muulla tavoin kuin vähemmän talvisten olosuhteiden tarjoajana. Antti Muurinen toivoo pelaajiltaan näyttöjä.-  Jokainen ottelu palvelee MM-karsintoja. Joukkueen pelaajattietävät, että myös täällä olevasta ryhmästä on hyvä mahdollisuus noustaitse MM-karsintajoukkueeseen. Toivon, että pelaajat näyttävät yksilöinähalunsa olla mukana myös karsinnoissa, Muurinen sanoi.

Kiinan ja Suomen ottelu alkaa tiistaina kello 19.45 Kiinan aikaa eli 13.45Suomen aikaa.