MuSalle kaksi uutta sopimuspelaajaa

• Jalkapallosarjat

Musan Salama on vahvistanut rivejään kahdella uudella sopimuspelaajalla.

25-vuotias Yutaka Abe on solminut MuSan kanssa kauden 2020 kestävän sopimuksen.

- Olemme rauhassa katsastaneet cupin aikana meidän tarpeitamme ja on käynyt selväksi että hyökkäyspää tarvitsee lisää vaarallisuutta. Pelaajia on tarjottu meille paljon ja päivittäin tulee arvioitavaksi uusia mahdollisuuksia. Viime kausi oli onnistuminen siltä osin, että meidän ulkomaalaiset pelaajat siirtyivät isompiin sarjoihin. Tämä on poikinut meille erittäin hyviä yhteydenottoja, joista erittäin tarkan seulan jälkeen otimme Yutakan testiin. Seurana meillä ei ole varaa paukutella henkseleitä, vaan jokainen pelaaja ja seuran tarpeet arvioidaan hyvin tarkasti. Pelaajan tulee soveltua seuraan myös muilta osin. Yutaka on hieman erityyppinen pelaaja kuin meidän viime vuoden japanilaiset, mutta joiltain osin vaikuttaa vaarallisemmalta. Erittäin nopeat ja taitavat jalat ja vaarallinen vasuri, joka lähtee terävästi. Hän on pelannut Saksan eri sarjoissa ja tehnyt maaleja varsin kiitettävällä tahdilla. Pelaaja lähtee nyt vielä hetkeksi Japaniin, jossa hänellä on ohjelmassa häät ja ei ole näin cupin peleissä käytössä, MuSan toiminnanjohtaja Kari Löytökorpi kertoo seuran sivuilla.

MuSan päävalmentaja Ville Ulanen on sopimukseen tyytyväinen.

- Yutaka oli testissä meillä kaksi viikkoa. Hän on erittäin liukasliikkeinen laituri ja dynaaminen pallon kanssa. Yutaka on tekninen pelaaja ja omaa tarkan syöttövalikoiman. Hän saa vetoonsa myös paljon voimaa ja on alituinen uhka maalipaikan saadessaan. Yutaka on ystävällinen ihminen ja ollut alusta asti innokas saamaan sopimuksen meiltä. Hyvät näytöt johtivat sopimukseen ja hänestä on meille paljon apua tulevalla kaudella.

MuSa on tehnyt sopimuksen myös puolustaja Elijah Akinin kanssa.

- Elijah on motivoitunut urallaan eteenpäin pyrkivä pelaaja, joka todella teki kaikkensa päästäkseen meille pelaamaan tulevaksi kaudeksi. Elijah pystyy pelaamaan topparina tai laitapuolustajana. Elijah on ulottuva ja hyvin sijoittuva pelaaja, jolla on tarvittava tekninen taito avata peliä ja olla pallon kanssa rohkea. Rauhallinen persoona, joka on ollut iloisella tuulella alusta asti mukana. Todella potentiaalinen pelaaja tulevaisuutta ajatellen, Ulanen kehuu tuoretta sopimuspelaajaa.

Löytökorpi kehuu niin ikään Akinia.

- Elijah on 1998 syntynyt amerikkalaispelaaja, joka ollut myös USA:n junnumaajoukkueringissä mukana. Elijah oli jo joulukuussa MuSassa näytillä ja on sen jälkeen ollut kaksi kertaa erikseen Porissa. Olemme hyvin tarkkaan seuranneet ja kartoittaneet hänet pelaajana ja olemme vakuuttuneet, että hän iloisella olemuksellaan sekä futistaidoillaan auttaa joukkuetta paljon. Yhteistyö on ollut helppoa alusta asti. Elijahin sopimus astuu voimaan heti ja hän on pelikelpoinen perjantain cup-pelissä, mutta sen jälkeen lähtee vielä käymään Yhdysvalloissa.

Lähde: MuSan kotisivut

• MuSa