MuSa ja Jazz iskevät yhteen derbyssä

• Jalkapallosarjat

Lauantaina on vuorossa kauden ensimmäinen porilaisderby, tällä kertaa harjoituspelin merkeissä, koska joukkueet pelaavat eri sarjoissa tulevana kesänä.

Viime viikonloppuna MuSa harjoitteli Kaapoa vastaan 1-2 tappion. Tässä pelissä suoritettiin kokeiluja ja nuoret saivat paljon vastuuta. Lauantain pelissä nähdään runkopelaajia taas kentällä. Harjoitusten perusteella ainakin Mikkelsson, Välilä ja Mäkelä ovat pelikuntoisia ja luultavasti kehissä lauantaina. Japanilainen testipelaaja Taiki Kagayama on viettänyt nyt toisen viikkonsa joukkueen mukana ja lauantain pelin jälkeen lienee sitten aika tehdä päätöksiä hänen jatkonsa suhteen.

- Hieno kohtaaminen varmasti molemmin puolin lähtökohtaisesti, me yritetään tottakai saada tunne pitämään myös ottelun loppumiseen asti. Harjoituskauden pelit ovat tähän asti antaneet hyvää infoa siitä missä me mennään ja mihin asioihin meidän pitää keskittyä vielä enemmän. Pelinopeus ja reagointi pallottomana ja pallollisena ehdottomasti yksiä niistä. Uskon että saadaan Jazzin kanssa vauhdikas peli aikaiseksi ja ainakin meidän tulisi sitä pitää yllä. Jazz on ollut selkeästi oikealla tiellä oman pelinsä suhteen ja me koitetaan saada siihen vähän takapakkia lauantaina.

- Pelaajia päästään taas kokeilemaan ja varmasti laajalla rintamalla peliaikaa antamaan. Ensiviikolla leireillään Tallinnassa ke-su pelaten kaksi kovaa peliä Levadiaa ja Floraa vastaan, joten viikon kuorma tulee olemaan suuri koko joukkueelle. Hienoa aikaa jalkapallon osalta ja koitetaan koko ajan kehittää toimintaa, MuSan päävalmentaja Ville Ulanen toteaa seuran sivuilla.

• MuSa