MuSa haastamaan AC Oulua

• Jalkapallosarjat

Suomen Cupin lohkovaihe jatkuu Musan Salaman osalta tänään vieraskentällä. Aikaisin aamulla tien päälle lähtenyt MuSa kohtaa isäntäjoukkue AC Oulun klo 15:30 Heinäpään palloiluhallin tekonurmella starttaavassa ottelussa.

MuSan saldona aiemmasta kolmesta ottelusta on kaksi tappiota ja yksi tasapeli. Viimeisessä ottelussaan kaksi viikkoa sitten joukkue oli lähellä avausvoittoa PS Kemiä isännöidessään. Vieraat tulivat väkisin tasoihin ajassa 90’+4, kirvelevästi viisitoista sekuntia ennen päätösvihellystä. Ottelu oli kuitenkin kaikin puolin positiivinen ja osoitti, että MuSa voi lähteä pelaamaan cupin otteluissa voitosta jokaisessa ottelussa.

- Hienot pelit jatkuvat tänään. Olemme saaneet arvokasta oppia Veikkausliigajoukkueilta ja pystyneet parantamaan koko ajan omaakin peliämme. Nyt vastus tulee Ykkösestä, joten vastaan tulee aiempiin vastustajiin verrattuna hieman eri tavalla pelaava ryhmä. Vastus on edelleen kova, mutta lähdemme tälläkin kertaa haastamaan pelaamalla, pohtii MuSan vastuuvalmentaja Ville Ulanen ennen lauantain ottelua seuran sivuilla.

- Lähdemme jälleen pelaamaan omilla vahvuuksillamme. Olemme jatkaneet oman pelin kehittämistä, keskittyen pallolliseen peliin sekä pelin avaamiseen. AC Oulu on hyvä ryhmä, mutta me lähdemme haastamaan näillä tutuilla aseilla isäntiä, Ulanen jatkaa.

Kotijoukkue AC Oulu on pelannut Suomen Cupin lohkovaiheessa kolme ottelua, tuloksena voitto (AC Kajaani), tasapeli (RoPS) sekä tappio (KuPS). Voitolla MuSasta kotijoukkue nousisi tasapisteisiin lohkon kakkos-kolmossijalla olevien RoPS:n ja PS Kemin kanssa ja näin taisteluun paikasta jatkopeleissä. AC Oulu tulee siis varmasti otteluun voitto mielessään. MuSa osoitti kuitenkin edellisessä ottelussaan, että se on hankala vastus kenelle tahansa.

MuSan voittotili Suomen Cupin lohkovaiheessa on vielä avaamatta. Joukkueella on edessään vielä kaksi ottelua, lauantain AC Oulu-ottelun jälkeen joukkue kohtaa vielä vieraskentällä AC Kajaanin. Lohkovaiheen päätöskierros pelataan kahden viikon päästä lauantaina.

ISTV esittää Suomen Cupin lohkovaiheen otteluita suorana Ruudussa. Otteluita pääset näkemään tilaamalla Ruutu +:n täältä >>

• MuSa