MM2003: Australia voitti Oseanian ensimmäisen loppuottelun

Oseanian alle 17-vuotiaiden mestaruusturnauksen ensimmäisessä loppuottelussa Australia voitti Uuden Kaledonian torstaina 27.1. 3-1 (2-0). Finaalin toinen osaottelu pelataan lauantaina 1.3.
      Australia vahva erikoistilanteissa

"Qantas Joeysien" maaleista vastasivat Kristian Sarkies ja Richie Cardozo (2 maalia). Kaikki maalit syntyivät erikoistilanteista. Uuden Kaledonian maalin teki vastahyökkäyksen päätteeksi Mone Wamowe.

Oseanian mestari pääsee Suomessa elokuun 13.-30. pelattavaan MM-lopputurnaukseen maanosan edustajana. Vaikka Uusi Kaledonia voittaisikin yhteismaaleissa Australian, se ei välttämättä saa FIFA:n lopputurnauspaikkaa. Alle 17-vuotiaiden MM-lopputurnaussäännöt edellyttävät FIFA:n jäsenyyttä, jota Uudella Kaledonialla ei ole.

Lue lisää ottelusta Oseanian liiton sivuilta>>

Lisätietoja:SUOMEN PALLOLIITTOSami Terävä, tiedottaja(09) 7421 5233, GSM 040 823 5233[email protected]