Mikkeliläisten seurojen otteluita siirretty ja peruttu koronatilanteen vuoksi

• Jalkapallosarjat

Mikkelin alueen koronavirustilanteen vuoksi Palloliiton kilpailutoiminto on siirtänyt tai peruuttanut yli 20 mikkeliläisten seurojen ottelua. Osa siirtopäätöksiä on tehty viime viikolla (10.9.) ja viimeisimmät keskiviikkona 16.9.

Päätökset on tehty yhteistyössä alueen seurojen kanssa pohjautuen Essoten ja Mikkelin kaupungin päivitettyihin koronaohjeistuksiin. Päätökset koskevat niin juniorien kuin aikuisten otteluita.

- Tämän johdosta sarjojen aiemmin ilmoitettuja päättymispäiviä joudutaan mahdollisesti siirtämään eli sarjojen ratkaisut saattavat venyä, Palloliiton kilpailutoimenjohtaja Pekka Soini kertoo.

Ykkösessä Mikkelin Palloilijoiden ja Kakkosessa Mikkelin Pallokissojen ottelut jatkuvat toistaiseksi erityisjärjestelyin. MP:n yksi ottelu on siirretty ja Pallokissat pelaavat suljetuin ovin. Seuroja on tiedotettu siirroista ja peruutuksista.

- Seuraamme tilannetta tiiviisti yhdessä seurojen ja alueviranomaisten kanssa. Ensi viikon tiistaina teemme asiassa päätöksiä seuraavan kerran. Tärkeintä on toimia vastuullisesti ja kunnioittaa vallitsevaa tilannetta, Soini päättää.

Kaikki valtakunnalisten jalkapallosarjojen kauden 2020 ottelusiirrot >>

• korona