Mika Nurmela Palloliiton palvelukseen

Suomen Palloliitto jatkaa pelaajakehitystoimintonsa vahvistamista. Mika Nurmela, 42, on nimetty Pohjois-Suomen Valmennuskeskuksen päälliköksi 1.8.2014 alkaen. Työsuhde on määräaikainen vuoden 2016 loppuun.

Monitahoiset tehtävät

Mika Nurmela tulee uuteen tehtävään AC Oulun organisaatiosta, jossa hän on toiminut urheilutoimenjohtajana vuodesta 2011 alkaen vastaten viimeiset kaksi vuotta myös seuran yhteistyökumppanuuksista.

Valmennuskeskuksen päällikön tehtäviin kuuluvat alueellinen pelaajatarkkailu, lahjakkaiden pelaajien valmennuksen koordinointi ja toteutus, sekä aluevalmentajan tehtävät Palloliiton valmennuslinjan mukaisesti. Nurmela tulee tukemaan myös Pohjois-Suomen piirin valmentajakoulutusta, sekä tehostamaan lasten vaiheen valmennusta Palloliiton linjausten mukaisesti yhteistyössä Sami Hyypiä Akatemian kanssa. Ouluun perustettavan Valmennuskeskuksen tärkeitä yhteistyötahoja ovat Pohjois-Suomen elinkeinoelämä ja oppilaitokset. Valmennuskeskuksen päällikön avuksi tullaan vielä rekrytoimaan yksi henkilö yhdessä Lapin Urheiluopiston kanssa.

Pelaajaurallaan Nurmela on esiintynyt A-maajoukkueessa 71 ottelua, tehden niissä neljä maalia. Hän on pelannut Veikkausliigan ja miesten Ykkösen lisäksi Hollannin, Saksan ja Ruotsin pääsarjoissa. Poikamaaotteluita Nurmela on pelannut yhteensä 50.

Pohjois-Suomen Valmennuskeskuksen päällikön lisäksi Palloliitto on nimittänyt Kalle Seiren vahvistamaan liiton myyntiä ja markkinointia. Seire, 45, aloittaa Palloliiton myynti- ja markkinointipäällikön tehtävässä 1. lokakuuta.