Mika Lönnström Gnistanista Thaimaahan

• Jalkapallosarjat

Kakkosessa pelaavan IF Gnistanin toiminnanjohtaja Mika Lönnström on päättänyt tarttua ainutlaatuiseen mahdollisuuteen, kun hän aloittaa kesäkuun alussa valmentajana ja akatemiajohtajana thaimaalaisen Roi Et United -jalkapalloseuran organisaatiossa.

Ulkomaille valmentamaan

Valinta merkitsee lähtöä Suomen lisäksi myös Gnistanista, jossa toiminnanjohtajan tehtävät on jaettu muulle organisaatiolle siksi aikaa, kunnes seuraaja on löydetty.

Lönnström lähtee Fair Pay Areenan maisemista luottavaisena siihen, että Gnistan on hyvällä tiellä oulunkyläläisiä yhdistävänä, aktiivisena toimijana. Hinku toimistopainotteisesta työstä viheriölle kokemaan ja oppimaan uutta oli UEFA Pro lisenssin omistavalle valmentajalle kuitenkin vastustamaton.

- Tuntuu haikealta jättää vahvasti kehittyvä ja tavoitteellinen Gnistan, mutta samalla odotan innokkaana uusia haasteita ja kokemuksia, sanoo Lönnström.

Seuran puheenjohtaja Topi Miettinen ilmoittaa lämpimästi:

- Koko Gnistanin jalkapalloperheen puolesta kiitän Mikaa ammattimaisesta otteesta ja hyvästä yhteistyöstä. Onnea pitkälle matkalle uuteen haasteelliseen tehtävään Mikalle ja koko hänen perheelleen.

Yhteydenpito ja vastavuoroinen tuki Gnistanin jalkapalloperheen ja Mikan välillä jatkuu tiiviinä. Topi Miettinen toteaa Mikan jättävän suuren loven, mutta on tyytyväinen, että:

- Hän on puolessa vuodessa myös ehtinyt juurruttaa uusia vihreitä oksia viitoittamaan Gnistanin kasvua entistä vehreämmäksi ja jäseniään paremmin palvelevaksi jalkapalloseuraksi.