Miesten Ykkösen kaikki ottelut Elisa Viihde Sportilla

• Jalkapallosarjat

Suomen Palloliitto ja Elisa ovat tehneet sopimuksen jalkapallon Miesten Ykkösen esittämisestä Elisa Viihde Sportilla seuraavan kolmen kauden ajan. Elisa näyttää kaikki Suomen toiseksi korkeimman jalkapallosarjan ottelut mukaan lukien liigakarsintaottelut ja Ykkösen nousukarsinnat.

Elisa jatkaa panostamistaan kotimaisen jalkapallon näkyvyyteen. Palloliiton kanssa solmittu sopimus on jatkoa viime kauteen, jolloin kaikki jalkapallon Ykkösen ottelut olivat ensimmäistä kertaa katsottavissa Elisa Viihteessä. Ykkösen kausi pelataan kymmenen joukkueen kolminkertaisena sarjana.

– Ykkönen on yksi isoista ja kiinnostavista sarjoista Suomessa, ja paikallisesti on merkittävä asia, että oman joukkueen vierasotteluita voi seurata kotisohvalta. Ykkönen täydentää upeasti tarjontaamme, sillä haluamme tarjota asiakkaillemme kattavan paketin kotimaista urheilua, kertoo Elisa Viihteen urheilu- ja maksu-tv-liiketoiminnasta vastaava Mika Lepistö.

Kaikki Ykkösen ottelut ovat katsottavissa Elisa Viihde Sport -paketissa, joka on saatavilla Elisa Viihteessä, Elisan Kanavakortilla ja Watsonissa. Osa otteluista nähdään myös lisämaksuttomalla Elisa Viihde Sport 1 -kanavalla.

– Yhteistyö sujui viime kaudella todella hyvin, ja kaikkien osapuolten intresseissä oli saada toimintaan jatkuvuutta. Elisa rakentaa Ykkösestä erinomaista tuotetta yhdessä seurojen kanssa, ja kaudesta on tulossa tasainen ja mielenkiintoinen. Oman lisävärinsä sarjaan tuovat Veikkausliigassa viime kaudella pelanneet HIFK äänekkäine kannattajineen sekä JJK, jolla on paljon omia kasvatteja. Viime kaudellakin Ykkösessä pelanneet joukkueet, kuten KPV, Jaro sekä AC Oulu haluavat varmasti ottaa askeleen ylöspäin Veikkausliigaan, Palloliiton pääsihteeri Marco Casagrande kertoo.

Ykkösen kausi alkaa 28. huhtikuuta, jolloin pelataan täysi ottelukierros.

Kattavasti lähetyksiä myös ulkomaan kentiltä

Ykkönen yhdessä Korisliigan, jääkiekon Mestiksen sekä Salibandyliigan kanssa muodostaa Elisa Viihde Sportin kotimaisen urheilun rungon. Kotimaan kenttien lisäksi palvelun kautta voi seurata Petteri Koposen ja Sasu Salinin taituruutta Espanjan koripalloparketeilla sekä Fredrik Jensenin, Teemu Pukin ja muiden suomalaispelaajien otteita Hollannin ja Tanskan jalkapalloviheriöillä.

– Olemme ylpeitä tästä kokonaisuudesta ja tiedämme, että se on kiinnostavaa sisältöä asiakkaillemme. Täydennämme tarjontaamme ja kehitämme palveluamme siten, että eri lajit ja sarjat ovat vielä nykyistäkin helpommin saatavilla, Lepistö sanoo.

Elisa Viihde Sport sisältää kahdeksan kanavaa, jotka ovat katsottavissa kuukausimaksulla.