Miesten Ykkösen ja Kakkosen sekä Naisten Ykkösen käynnistymisestä tiedotetaan ensi viikolla

• Jalkapallosarjat

Valtakunnallisista pääsarjoista Miesten Ykkösen ja Kakkosen sekä Naisten Ykkösen osalta käydään parhaillaan valmistelua seurojen kanssa. Sarjojen käynnistymisestä tiedotetaan ensi viikolla.

Seurojen kanssa käydään parhaillaan tiiviisti neuvotteluja muun muassa pelitavasta ja ottelukalenterista.

- Yhdessä seurojen kanssa sovittavia asioita on esimerkiksi otteluohjelmien sisältö, koska sarjat tulevat venymään normaalia pidemmälle syksyyn. Se tarkoittaa, että myös olosuhteiden osalta pitää löytää ratkaisuja, joissa pelit on mahdollista pelata ja jotka kaikki osapuolet hyväksyvät.

- Joitakin sääntöasioita on myös pöydällä. Tärkeää on lisäksi sopia yhteinen toimintapa, jos jossakin joukkueessa todetaan koronatapaus. Käsittelyssä on myös varasuunnitelmat siihen, jos kriisi jatkuu, Palloliiton kilpailupäällikkö Peter Lundström taustoittaa tilannetta.

Kansallinen Liiga kertoi keskiviikkona (6.5.) käynnistävänsä sarjan 13.6. ja Veikkausliiga puolestaan 1.7. Palloliiton nuorten valtakunnalliset sarjat ja kaikki alueelliset sarjat ovat käynnistymässä sarjakohtaisesti viikosta 24 (8.6.) alkaen.