Miesten Kakkosen täydennysmenettelyn tulkinta uudelleen kilpailutyöryhmän arvioitavaksi

• Jalkapallosarjat

Miesten Kakkosen täydennysmenettelyssä ja lohkojakopäätöksen tulkinnassa on mahdollisesti tapahtunut tulkintavirhe. Kilpailutyöryhmä selvittää asian viikonlopun aikana.

Espoon Palloseura on esittänyt Palloliitolle pyynnön, että miesten Kakkosen täydennysprosessin tulkinta käydään Palloliiton toimesta läpi.

Palloliiton kilpailutyöryhmä selvittää asian viikonlopun aikana. Mikäli täydennysmenettely todetaan virheelliseksi, tekee kilpailutyöryhmä esityksen korjaavista toimista. Lopullisesti mahdollisen muutoksen aiempaan päätökseen tekee Palloliiton hallitus.

Palloliiton hallitus vahvisti 13. joulukuuta lohkojaot valtakunnallisiin sarjoihin >>

Tuolloin hyväksyttiin miesten Kakkosen lohkojakoon muutos sillä perusteella, että RoPS ei hakenut lisenssiä miesten Ykköseen vaan siirtyi pelaamaan miesten Kakkoseen. Tästä johtuen KuPS Akatemia siirrettiin lohkoon A Ykköseen nousseen PEPO:n tilalle, ja RFA:n luopuessa paikastaan C-lohkossa, lohkoa täydennettiin GBK:lla.

Kilpailutyöryhmä selvittää nyt aiemmin tehdyn tulkinnan perusteita ja oikeellisuuta.

Tiedotamme asiasta lisää ensi viikon alussa.