Miesten futsalmaajoukkueessa neljä todettua koronatartuntaa

• Maajoukkueet
  • Futsal

Miesten futsalmaajoukkueen tärkeä MM-jatkokarsintaottelu Serbiaa vastaan jouduttiin viime viikolla siirtämään todetun koronatartunnan ja alistumisen takia. Kaikkiaan maajoukkueessa on todettu nyt neljä koronatartuntaa.

Suomen samoin kuin Serbian joukkueen pelaajat määrättiin karanteeniin ja tämän myötä UEFA siirsi ottelun, joka oli määrä pelata tiistaina 10.11.

Suomen joukkueen pelaajat ovat olleet maanantaista 9.11. lähtien karanteenissa ja kaikkia joukkueen jäseniä on ohjeistettu käymään testeissä säännöllisesti.

- Tartuntoja on nyt meidän tietomme mukaan todettu kaikkiaan neljä mukaan lukien alkuperäinen tartunta. Seuraamme tietysti tilannetta tarkasti ja annamme tarvittaessa tukea ja ohjeita. Karanteenia on kaikkien kohdalla noudatettu tarkasti ja sen myötä riskiä tartuntojen leviämisestä joukkueen ulkopuolelle ei pitäisi olla, Palloliiton futsalpäällikkö Jyrki Filppu sanoo.

Siirretyn ratkaisevan MM-jatkokarsintaottelun uusi pelipäivä pyritään tiedottamaan mahdollisimman pian. Päätöksen asiassa tekee Euroopan jalkapalloliitto UEFA ja asian käsittely on toistaiseksi vielä kesken.

• futsal
  • Futsalmaajoukkue