Miesten futsalmaajoukkueen MM-karsintamatkalle ikävä mutka

• Maajoukkueet
  • Futsal

Suomen miesten futsalmaajoukkue on parhaillaan tiistaiaamusta edelleen Istanbulissa matkalla kohti Moldovaa ja keskiviikkona alkavaa MM-karsinnan Preliminary Round -turnausta.

Suomen joukkue lähti suunnitellusti matkaan maanantaina. Kokeneen joukkueen matka kohti Chisinauta keskeytyi kuitenkin Turkkiin. Joukkueen saavuttua Istanbuliin varattu jatkolento kuitenkin peruttiin. Samoin kävi tiistain uudelle lennolle ja matkan jatkumisesta ei toistaiseksi ole tarkempaa tietoa.

Matkan vastoinkäymisistä ja venymisestä huolimatta Suomen joukkue on hyvällä hengellä ja lähtee voittamaan edessä olevaa turnausta. Keskittyminen on täysin edessä olevissa peleissä.

- Meillä on pitkä prosessi takana, olemme tehneet hyvää työtä joukkueena jo monta vuotta Mićo Martićin kanssa. Meillä on vahva peli-identiteetti, tiedämme miten pelataan ja olemme nähneet että homma toimii.

- Erittäin luottavaisina lähdemme turnaukseen. Olemme lohkon ykkössijoitettuja ja tavoitteena on voittaa lohko ja mennä eteenpäin, joukkueen kokenut kapteeni Panu Autio sanoo.

Aution mukaan matkassa on joukkue, jolle tavoitteeksi asetettu turnausvoitto on myös realismia. Kapteeni on tyytyväinen ryhmäänsä.

- Meillä on pari uutta, nuorta kaveria Aleksi Kylmälä ja Justus Kunnas, mikä on ihan loistava juttu. He tuovat uutta virtaa ja haastavat hyvin kokeneempia kavereita. Siiten on sama runko joka on ollut vuosia kasassa - hyvä sekoitus kokemusta ja vähän uutta haastajaa. Sen huomaa kyllä, että perusfutsaltekemisen taso on meillä noussut, kun uusia miehiä maajoukkueeseen tulee.

- Joukkue on iskussa, kaikki kunnossa ja paremmassa tikissä kuin koskaan, Autio naulaa.

Suomen on tarkoitus avata MM-karsintaturnaus keskiviikkona Pohjois-Irlantia vastaan. Torstaina vastaan asettuu Wales ja lauantaina turnauksen isäntämaa Moldova.

• Futsalmaajoukkue
  • futsal