Miesten futsalmaajoukkueen kokoonpanossa muutoksia – Kytölä ja Hosio jäävät pois

• Maajoukkueet
  • Futsal

Suomen miesten futsalmaajoukkue kohtaa maaliskuun EM-karsintaotteluissa Italian ja Montenegron.

Suomen miesten futsalmaajoukkueen EM-karsinnat jatkuvat maaliskuussa kahdella kotiottelulla. Maanantaina kokoontunut futsalmaajoukkue kohtaa perjantaina 5. maaliskuuta Italian ja muutamaa päivää myöhemmin maanantaina Montenegron.

Suomen joukkueen kokoonpanoon on tullut pari muutosta. Jukka Kytölä on loukkaantunut eikä ole maajoukkueen käytettävissä maaliskuun kotiotteluissa.
Qatarissa asuva Miika Hosio on estynyt matkustamaan Suomeen koronaviruspandemiaan liittyvien syiden takia.

Kytölän korvaa HauPaa/ FC Kemiä edustava Taneli Kohonen. Hosion tilalle on nimetty Sievi Futsalin Jaakko Alasuutari

Suomen kapteenina toimii puolalaista BTS Rekordia seurajoukkuetasolla edustava Jani Korpela.

– Nyt kun on niin paljon kokeneita jätkiä pois, iso kunnianosoitus itselle, että näin päätettiin. Koitan tietysti auttaa joukkuetta parhaalla mahdollisella tavalla kentällä ja sen ulkopuolella. Joukkueessa on erittäin positiitivinen ja odottavainen tunnelma, että pääsemme jatkamaan pelejä. Kaksi ensimmäistä peliä eivät olleet ehkä parasta Suomea, joten nyt pyrimme tuomaan parhaan puolen esiin, Korpela kertoo.

Päävalmentaja Mićo Martićin nimeämä joukkue löytyy täältä.

Vallitsevan koronavirustilanteen vuoksi otteluun ei voida ottaa yleisöä. Yle välittää kanavillaan molemmat ottelut.

Suomen ottelut EM-karsinnoissa:
to 28.1.2021 BelgiaSuomi, Liège, 3-3