Miesten futsalmaajoukkue leirille Eerikkilään 11.–15. marraskuuta

• Futsal

Futsalmaajoukkueen valmistautuminen ensi vuoden EM-kisoihin jatkuu Eerikkilän leirillä 11.–15. marraskuuta. Päävalmentaja Mićo Martić on nimennyt leirille neljän maalivahdin ja 17 kenttäpelaajan ryhmän.

Viisipäiväisen leirin tehtävä on valmistaa pelaajia ensi vuoden tammi-helmikuussa pelattaviin EM-kisoihin. Marraskuun leiri on joukkueen toiseksi viimeinen tapahtuma ennen kisoja.

– Todella tärkeä leiri. Toiseksi viimeinen leiri ennen EM-kisoja. Saamme viettää yhdessä aikaa ja vahvistaa meidän jo ennestäänkin hyvää ryhmädynamiikkaamme. Pelillisistä asioista tärkeää on vahvistaa entisestään niitä meidän oman pelimme perusteita, jotka ovat vahvalla pohjalla. Niitä voidaan kuitenkin aina tehdä vahvemmiksi, valmentaja Ville Sihvonen kertoo.

Luonnollisesti kisojen lähestyessä myös tarkempaa hienosäätöä on luvassa. Leirillä tullaan käymään läpi mm. yli- ja alivoimapelaamiseen liittyviä asioita.

– Erilaisten erikoistilanteiden hiominen on erittäin tärkeää, sillä ne voivat ratkaista kisoissa isoja asioita, Sihvonen painottaa.

Lisäksi joukkue tulee jo hieman tutustumaan EM-kisoissa kohtaamiinsa joukkueisiin. Suomi pelaa EM-kisoissa samassa lohkossa Italian, Slovenian ja Kazakstanin kanssa.

Eerikkilän leirille 11.–15. marraskuuta nimetty joukkue:

Maalivahdit (4):
Kasper Kangas, Akaa Futsal
Antti Koivumäki, GFT
Niila-Ville Laitinen, KaDy
Juha-Matti Savolainen, KaDy

Kenttäpelaajat (17):
Henri Alamikkotervo, GFT
Panu Autio, GFT
Miika Hosio, GFT
Tero Intala, KaDy
Jarmo Junno, Vieska Futsal