Miesten Futsal-Liiga: loppiaisena kolme ottelua

• Futsal

Miesten Futsal-Liigassa pelataan loppiaisena vuoden ensimmäiset ottelut joulutauon jälkeen. Uusien koronavirusrajoitusten johdosta otteluita pelataan jonkin aikaa tyhjille katsomoille ympäri Suomea. Liigaotteluissa pidetään hiljaisia hetkiä sekä surunauhoja aiemmin tällä viikolla poisnukkuneen Siiri Perälän muistolle.

Kaikki miesten ja naisten Futsal-Liigojen ottelut näkyvät Ruutu+-palvelussa.

>> uutinen ja tiedote

>> Miesten Futsal-liigan otteluohjelma

Maalikoosteet: https://futsalliiga.fi/videot/

to 6.1.2022

Jyväskylän monitoimitalo
Riemu – ToPV

Someron monitoimitalo
SoVo – KaDy

Taanilan koulu, Ylivieska
Vieska Futsal – JoSePa

Miesten Futsal-Liiga jatkuu joulutauon jälkeen loppiaisena kolmella ottelulla. Kaikki keskisuomalaisjoukkueet ovat tositoimissa, kun ToPV matkustaa Jyväskylään Riemun vieraaksi, KaDy Somerolle SoVon vieraaksi ja JoSePa Ylivieskaan.  Ottelu AU – Mad Max on siirretty loppiaiselta perjantaille 21. tammikuuta.

Erinomaisen kauden pelannut Riemu on seitsemäntenä; voitolla se parantelisi asemiaan playoff-viivan yläpuolella huomattavasti; ToPV on juuri pudotuspeliviivalla tasapisteissä Mad Maxin kanssa. Marraskuussa Riemu haki Torniosta pisteet komealla 3–6-vierasvoitolla.

Hallitseva mestari KaDy matkustaa Somerolle. KaDy ja SoVo ovat syyskierroksen jälkeen tasapisteissä (22 p.) neljäntenä; sarjakärki FC Kemi on karannut neljän pisteen päähän. KaDyn syksy oli kaksijakoinen: erinomaista alkusyksyä ja Mestarien liigan pelejä seurasi rikkonainen ja ailahteleva loppusyksy, ja laariin tuli kolme tappiota voittojen lomassa.

SoVo päätti syksynsä neljän ottelun hienoon voittoputkeen; viimeisimpänä somerolaiset ovat selättäneet kotonaan Riemun 9–2 ja Vieska Futsalin 3–2. Syyskuun ensimmäisessä keskinäisessä ottelussa KaDy oli Jyväskylässä parempi maalein 6–3. Somerolla kohtaavat liigan pistepörssin kärkiviisikon nimet Arber Istrefi ja Mergim Bushi (SoVo) sekä Jere Intala ja Ítalo Henrique (KaDy).

Niin ikään 22 pisteellään jaetulla nelossijalla oleva Vieska Futsal saa vieraakseen Joutsan Seudun Pallon. Puolustuspelinsä Igor Botškovin johdolla erinomaiseen kuosiin saanut Vieska Futsal keräsi ennen joulutaukoa kolme mehukasta vierasvoittoa, mutta karahti karille Somerolla SoVon vieraana. Vieskalaisten tuoreimpaan voittoputkeen kuului 1–6-vierasvoitto Joutsassa. Tappioputkessa rämpivä JoSePa on sarjassa toiseksi viimeisenä, karsijan paikalla.

Vieska Futsal pelaa pitkästä aikaa kotihallissaan. (Kuva: Kalevi Hämäläinen)

Myös miesten Futsal-liigan marraskuun pelaajan julkistus on poikkeuksellisesti vasta tänään. Naisten futsal-liigan marraskuun pelaaja Daniela Tjeder julkistettiin jo joulukuussa.

Seuraavan viikon sisällä pelataan vielä kahdeksan ottelua, minkä jälkeen miesten liigassa on vuorossa on pitkä maaottelutauko 19.1.2022 Alankomaissa alkavien EM-kisojen johdosta. Suomen EM-kisajoukkue julkistetaan tiedotustilaisuudessa Palloliiton Youtube-kanavalla perjantaina 7.1. klo 13.00.

* * *

KORJAUS 6.1. klo 12.25: aiemmin tällä viikolla poisnukkuneen Siiri Perälän muistolle järjestetään muistaminen liigaotteluissa viikonlopun aikana Palloliiton organisoimana.

• futsal
  • miesten Futsal-Liiga