Miesten Futsal-Liiga: KaDy voitti Jyväskylän derbyn

• Futsal

Miesten Futsal-Liigassa pelattiin keskiviikkoiltana Riemun ja KaDyn odotettu “Jyväskylän derby”. KaDy toipui Riemun salama-alusta ja takoi tulostaululle 2–5-voittolukemat. KaDyn Lassi Lintula laukoi kaksi maalia. Liiga jatkuu maajoukkuetauon jälkeen lauantaina 17.10.

Miesten Futsal-Liiga 2020–2021

ke 7.10.2020

Futsal-Liigan ottelut Solidsportilla: https://solidsport.com/futsalliiga

Otteluohjelma ja sarjataulukko kahdessa eri formaatissa:

>> Tulospalvelu

>> Tulospalveluarkisto

Jyväskylän monitoimitalo
Riemu – KaDy 2–5 (1–3)

Miesten Futsal-Liigassa pelattiin keskiviikkoiltana yksi ottelu: odotetussa “Jyväskylän derbyssä” kamppailivat kaupungin herruudesta Liikunnan Riemu ja Kampuksen Dynamo. Ennakkosuosikki, hallitseva mestari KaDy piti kaupungin valtikan itsellään Riemun Jonne Forsströmin nopeasta avausmaalista huolimatta. Tauolle mentiin 1–3-tilanteessa Lassi Lintulan kahden maalin ja Eemeli Hännisen yhden osuman siivittämänä.

Ottelun ratkaisun siemenet kylvettiin toisella puoliajalla, 26. minuutilla, kun KaDy rankaisi Riemua kahdesti seitsemän sekunnin välein. Etenkin erikoistilanteessa Dynamo oli vahva: Lintula laukoi kaksi erikoistilannemaalia, Henri Louste yhden. Jukka Kytölä iski tehot 1 + 2. Riemun Joonas Madetojan 2–5-kavennus jäi kosmeettiseksi eikä mustaturkoosi kotijoukkue päässyt haastamaan tosissaan kokovalkoisissa esiintynyttä KaDya.

Riemun pelaaja-valmentaja Elias Martikainen katsoi kauden toisen kotitappion hetkellä jo eteenpäin:

– Totta kai tappio on näin pelin jälkeen pienoinen pettymys, mutta täytyy antaa myös KaDylle kunniaa; ehkä naapuri oli tänään tosiaan napsun verran parempi. Päästimme liikaa erikoistilannemaaleja.

–  Olemme kuitenkin tyytyväisiä siihen, miten kausi lähtenyt käyntiin. Nyt meillä on hyvä nippu kasassa; uuttera prässimme on toiminut alkukauden mukavasti. Nyt seuraavat 1,5 viikkoa treenataan kovaa, sitten asetumme haastamaan seuraavaa kovaa vastustajaa, GFT:tä.

KaDyn luotsi Vasko Vujovic oli tyytyväinen iltaan.

– Kontrolloimme peliä heikon alun jälkeen suunnilleen 7. minuutilta alkaen loppuun saakka. Näimme parin ensimmäisen minuutin aikana, mitä Riemu pystyy tekemään. Vaikka olimme käyneet sitä läpi viikon palavereissa, mutta jotain meni väärin ottelun alussa. Meidän täytyy kuitenkin tietää, miten pelit käännetään tappioasemasta. On aivan normaalia, että välillä käydään myös häviöllä.

–  Meillä oli ollut opettavainen harjoitusottelu Riemua vastaan ennen kauden alkua; teimme muutoksia sen jälkeen. Saimme enemmän ja monipuolisemmin tilaa käyttöön tänään verrattuna nihkeään treenimatsiimme. Erikoistilanteet menivät hyvin, niistä teimme kolme maalia.

– Osa pelaajistamme on nyt sivussa maajoukkueleirityksen vuoksi, mutta alamme saman tien valmistautua ensi viikon otteluumme sarjakärki FC Kemiä vastaan. FC Kemi on erittäin kova mittari sille, missä ollaan tällä hetkellä kautta, montenegrolainen päättää.

Miesten Futsal-Liiga jatkuu maajoukkuetauon jälkeen lauantaina 17.10. kuudella ottelulla.

Miesten Futsal-Liigan uutisoinnin päätoimittaja: Samu Kytölä
Palaute: samu.kytola(ät)futsal.fi; p. 041 4378041