13.5.2022 klo 08.24

Miesten Futsal-Liiga: KaDy ja GFT jatkavat finaalisarjaa Espoossa

Ⓒ Anu Kangas

Miesten Futsal-Liigan finaalit jatkuvat Espoon Leppävaarassa lauantaina ja sunnuntaina. Kampuksen Dynamo otti avausfinaalissa 6–1-kotivoiton espoolaisesta GFT:stä. Sarja alkoi Jyväskylästä, koska KaDyn sijoitus (2.) runkosarjassa oli parempi kuin GFT:llä (4.).

Kaikki miesten ja naisten Futsal-Liigojen ottelut näkyvät Ruutu+-palvelussa.

>> Miesten Futsal-Liiga Ruutu+ -palvelussa

>> Miesten Futsal-liigan otteluohjelma

Maalikoosteet: https://futsalliiga.fi/videot/

Miesten Futsal-Liigaa, finaalit (paras viidestä)

la 14.5.2022 klo 19.00

2. finaali, Liikuntahalli, Leppävaara, Espoo

Golden Futsal Team – Kampuksen Dynamo

su 15.5.2022 klo 15.00

3. finaali, Liikuntahalli, Opinmäki, Espoo
Golden Futsal Team – Kampuksen Dynamo

Aiemmat ottelut:

su 8.5.2022 Jyväskylä, 1. finaali

Kampuksen Dynamo – Golden Futsal Team  6–1  (3–0)

Voitot 1–0

Miesten Futsal-Liigan finaalit jatkuvat viikonlopun molempina päivinä Espoossa. Hallitseva Suomen mestari Kampuksen Dynamo sai kotonaan ensimmäisen kiinnityksen mestaruuteen ja Golden Futsal Team lähtee tasoittamaan sarjaa kotonaan. Otteluita ei pelata GFT:n tavallisessa kotipelipaikassa Opinmäessä, vaan pelit viedään yleisökapasiteetiltaan pienempään Leppävaaran liikuntahalliin.

Ensimmäisessä ottelussa KaDy dominoi ottelua ja sai siihen erinomaisen ensimmäisen puoliajan karaten 3-0 johtoon. GFT:llä oli pidemmäksi venyneen välieräsarjan takia vähemmän lepo- ja valmistautumisaikaa ensimmäiseen kohtaamiseen. Nyt puntit ovat tässä suhteessa tasoittuneet ja viime sunnuntain selvien numeroiden ei kannata antaa hämätä. KaDy teki yhden maalin tyhjiin ja toisen lentävän maalivahdin ollessa maalissa. FC Kemiä vastaan pelatussa välieräsarjassa GFT:n maalivahti Antti Koivumäki oli erittäin vaikea ohitettava kemiläisille ja jyväskyläläisillä voi sama este muodostua myös haasteeksi. GFT on lisäksi ollut KaDylle erittäin vaikea vastustaja viime kausina ja he ovat voittaneet jopa 8 viimeisestä 11 kohtaamisesta.

Jukka Kytölä ja KaDyn pallonhallintaa Jyväskylän ottelussa. (Kuva: Anu Kangas-Happonen)

Molempien joukkueiden pelaajarosteri on lukumäärällisesti hyvässä iskussa. GFT:n runkosarjaa pelanneeseen miehistöön nähden Panu Aution ja Niko Stenholmin puuttuminen tietenkin on edelleen iso lovi espoolaisille.

GFT:n nuori maajoukkuetähdeksi EM -turnauksessa noussut Henri Alamikkotervo uhkuu luottamusta.

– Emme olleet vielä ihan valmiita. Meillä oli viimeinen välierä keskiviikkona. Sen jälkeen piti pystyä palautumaan, mutta samalla yrittää kääntää katseita sunnuntain peliin. Se ei ehkä ihan täysin onnistunut, Alamikkotervo harmittelee.

– KaDy kaatuu kun puolustamme hyvin ja saamme oman pallonhallintapelimme omalle tasollemme. Meidän ei tarvitse hallita palloa yhtä vahvasti kun KaDy, mutta meidän pitää pystyä hyödyntämään vastahyökkäyksen paikat ja ne tilanteet, kun KaDyn pelaajat ovat vähän väsyneitä, Alamikkotervo pohtii.

KaDyn kapteeni Mikko Kytölä kertailee ensimmäistä kohtaamista ja ennakoi tulevaa viikonloppua.

Ensimmäinen peli meni tuloksellisesti suunnitelmiemme mukaisesti, mutta pystymme varmasti taas parantamaan ja hiomaan tärkeitä yksityiskohtia meidän kannalta paremmiksi. Leppävaaran peli on muutamille meistä pitkän linjan kadylaisista varmasti myös mukava nostalgiapläjäys, sillä pelasimme siellä pudotuspelejä viimeksi vuonna 2011. Kentän pienehkö koko verrattuna Opinmäen areenaan tekee pelistä varmasti intensiivisen. Rankka viikonloppu on edessä, mutta tätä varten olemme paiskineet hommia, Kytölä toteaa.

GFT puolustaa maaliaan. (Kuva: Anu Kangas-Happonen)

Varmaa on, että viikonloppuna nämä joukkueet tarjoavat katsojille erinomaista, laadukasta ja jännittävää futsalviihdettä.

Mikäli voitot ovat kolmen finaalin jälkeen 2–1 jommallekummalle joukkueelle, pelataan 4. finaali tarvittaessa Jyväskylän Monitoimitalolla la 21.5. Tarvittaessa viides ja ratkaiseva finaali on su 22.5. samassa paikassa.