Miesten Futsal-Liiga: Jukka Kytölä palkittiin Vuoden parhaana pelaajana

• Futsal

Ensimmäistä kertaa futsal nostettiin palkittavaksi Captain’s Ball gaalaan ja palkitsemistilaisuus sai ympärilleen juhlavat puitteet.

Viime kauden parhaina palkittiin futsalin puolelta:

Vuoden pelaaja – Futsal, naiset: Netta Hannula, MuSaFutsal
Vuoden pelaaja – Futsal, miehet: Jukka Kytölä, KaDy
Vuoden futsalerotuomari – Kirill Naishouler

Jukka Kytölä palkittiin ensimmäistä kertaa Palloliiton arvostetulla palkinnolla, hänet on valittu suomalaisten urheilutoimittajien toimesta jo neljästi parhaaksi suomalaiseksi futsalpelaajaksi. Kansainvälisen uran pelannut Jukka Kytölä palasi Italiasta kotiin koronan pysäyttäessä Euroopan keväällä 2020. Seuraavaan kauteen lähdettiin yhä koronan vaikuttaessa voimakkaasti eri sarjojen pelaamiseen ja Jukka Kytölä valitsi silloin vanhan kotiseuransa Kampuksen Dynamon pelipaikakseen kaudelle 2020-2021.

- Otan tämän palkinnon vastaan ennen kaikkea osoituksena pitkäaikaisesta sitoutumisesta ja intohimosta lajia kohtaan. Tätä pyrkimystä jatkuvaan kehittymiseen on ollut upea nähdä myös muilta ihmisiltä, joiden kanssa olen saanut työskennellä arjessa niin seura- kuin maajoukkueessa”, kiittelee Jukka Kytölä palkinnostaan.

Lähitulevaisuuteen kuuluu myös Jukka Kytölällä valmistautuminen EM-kisoihin.

- EM-kisoihin pääsy näyttää olevan nostanut futsalin osakkeita ja arvostusta myös Palloliiton sisällä. Toivon, että futsal ymmärrettäisiin pitää tärkeänä osana jalkapalloperhettä esimerkiksi rahoituksen ja tiedotuksen osalta. Ylipäätään näen, että voisimme hyödyntää nykyistä enemmän futsalia jokapäiväisessä seuratoiminnan arjessa niin omana lajinaan kuin jalkapallon tukiharjoitteluna.

Jukka Kytölä kotiottelussa TPK:ta vastaan marraskuussa. Kuva Kirsi Nummela.

Tulevat EM-kisat ovat nostaneet futsalin suomalaisen urheilua seuraavan yleisön suosioon.

- Arvokisoihin pääsy tuskin nostaa ainakaan räjähdysmäisesti kansallisen pääsarjan tunnettavuutta tai katsojalukuja, mutta näkisin, että EM-kisapaikka ja menestyminen kisoissa voivat auttaa kasvattamaan lajin harrastajamääriä,  pohti Jukka Kytölä arvokisojen merkitystä.

- Voimme levittää omalla toiminnallamme innostusta ja myönteistä esimerkkiä: saada lapset ja nuoret ajattelemaan, että futsal on siisti juttu. Lopultahan kyse on siitä, että liikkuminen ja pallon pelaaminen on eduksi ihmisten hyvinvoinnille.

• futsal
  • miesten Futsal-Liiga