Miesten Futsal-Liiga: FC Kemi KaDyn vieraaksi keskiviikkona

• Futsal

Keskiviikkoiltana nähdään Jyväskylässä miesten Futsal-Liigan huippuottelu, kun FC Kemi matkaa Kampuksen Dynamon vieraaksi. Ottelu alkaa klo 19.00.

ke 20.10.2021
Miesten Futsal-Liiga
Monitoimitalo, Jyväskylä
KaDy – FC Kemi

Miesten Futsal-Liigassa on seitsemän ottelun viikko. Varaslähtö otetaan keskiviikkona Jyväskylän monitoimitalolla, jonne Kampuksen Dynamon vieraaksi saapuu FC Kemi. Kyseessä on todellinen huippuottelu, kun vastakkain on viime kevään finalistit. KaDy on hallitseva Suomen mestari, FC Kemi voitti runkosarjan ja otti SM-hopeaa.

Molemmat joukkueet ovat vahvistuneet entisestäänkin: FC Kemi hankki kaksi marokkolaisvahvistusta, joista Soufiane Borite edusti Marokkoa syyskuussa Liettuan MM-kisoissa edeten aina puolivälieriin saakka. Myös Anass Nasserilla on kokemusta Marokon maajoukkueringistä. FC Kemin nimivahvasta miehistöstä myös Enderson Suárez ja Henry Gutiérrez pelasivat MM-kisoissa Venezuelan paidassa edeten 16 parhaan joukkoon. Maalivahtiosastolle FC Kemi hankki Georgian maajoukkueveskari Tornike Bukian.

KaDy vahvistui kahdella paluumuuttajalla, kun Sergei Korsunov palasi Torniosta Jyväskylään ja maalivahti Juha-Matti Savolainen ulkomailta Suomeen. Myös kahdesti aiemmin (2019, 2020) KaDya vahvistanut portugalilainen David Parente on nyt joukkueen vahvuudessa.

– Tällaiset kovat matsit ovat meille kullanarvoisia, koska ne tulevat juuri sopivaan aikaan valmistautuessamme UEFA Futsal Champions Leagueen. FC Kemi on huippujoukkue, jossa on seitsemän ulkomaalaisvahvistusta, mikä on kolme lisää kevään finaaleihin verrattuna. Meidän strategiamme perustuu joukkuepelaamiseen, missä kaikki pelaajat ovat tärkeitä. Joukkueessamme ei ole tähtiä; jokaisella on omat tehtävänsä ja roolinsa hoidettavana. Keskiviikkoillan pelistä tulee hieno näytös ja olen odottanut sitä kovasti, kertoo päävalmentaja Vasko Vujović KaDyn kotisivuilla.

KaDy on saalistanut kolmesta ensimmäisestä liigaottelustaan täydet yhdeksän pistettä. FC Kemi aloitti liigakautensa muita myöhemmin vasta viime viikonloppuna, jolloin se voitti kotonaan Vieska Futsalin varsinaisella peliajalla ja Akaa Futsalin voittomaalikilpailussa.

>> KaDyn otteluennakko ja Vasko Vujovicin kommentteja

• futsal