Miesten Futsal-Liiga: Enderson Suárez jatkaa FC Kemissä kolme vuotta

• Futsal

Miesten Futsal-Liigan hopeamitalisti FC Kemi ja Venezuelan maajoukkuepelaaja Enderson Suárez ovat solmineet kolmivuotisen jatkosopimuksen.

Kaksi kautta FC Kemissä pelannut ja miesten Futsal-Liigassa loistanut Venezuelan maajoukkuepelaaja Enderson Suárez on solminut seuran kanssa kolmivuotisen jatkosopimuksen. Suárez saapui Kemiin elokuussa 2019; hän on kahden kauden aikana pelannut FC Kemissä 50 liigaottelua, joissa hän on laukonut peräti 77 maalia.

Suárez oli myös mukana voittamassa Venezuelan maajoukkueelle historiallista kisapaikkaa kivenkovasta Etelä-Amerikan karsintalohkosta vuoden 2020 Liettuan MM-kisoihin, jotka siirrettiin syksyyn 2021. Näin ollen Suárezista tulee syksyllä yksi harvoista futsalin MM-kisoissa esiintyneistä liigapelaajista, joskin Suomenkin pääsy kisoihin jatkokarsinnoista jäi vai yhden voiton päähän.

FC Kemi nousi keskeytetyllä kaudella 2019–20 liigan kärkikahinoihin pitkälti Suárezin hirmuvireen siivittämänä. Myös juuri päättynyt liigakausi 2020–21 oli kemiläisille upea: runkosarjan voitto, kaksi voitettua pudotuspelisarjaa ja SM-hopeaa. Vain mestarijoukkue Kampuksen Dynamo onnistui lopulta selättämään kemiläiset Tervahallissa ratkaisevassa finaaliottelussa.

– Olen asunut Kemissä kaksi vuotta ja viihtynyt täällä erinomaisesti. Tykkään pienestä viihtyisästä kaupungista ja kun sain vielä perheeni tänne en voisi olla onnellisempi, kertoo Suárez seuran kotisivuilla.

Suárez toukokuun finaaleissa KaDya vastaan. (Kuva: Ari Vuorela)

FC Kemin päävalmentaja Markku Kalermo on tyytyväinen maalipyssyn jatkoon:

– Suárezin pitkä sopimus on jatkoa sille projektille, jonka aloitimme kaksi vuotta sitten. Pelaajan halu jatkaa seurassa kertoo, että olemme oikealla tiellä kohti niitä tavoitteita, jotka seurana loimme toissa kesänä, Kalermo kertoo.

Myös FC Kemin toiminnanjohtaja ja väsymätön puuhamies Kalle Huusko on iloinen kovasta jatkosopimuksesta:

– Totta kai fiilikset ovat korkealla, kun saimme Suárezin kanssa nimet papereihin ja miehen pysymään Kemissä vielä vuosia. Kemiläisenä en voi olla juuri ylpeämpi Suárezin halusta jatkaa FC Kemissä. Tulemme yhdessä saavuttamaan vielä paljon suomalaisessa futsalissa, Huusko summaa seuran kotisivuilla.

>> FC Kemin uutinen

Suarez