#MeOlemmeSuomi -kannattajatarina: Emmanuel

• Maajoukkueet

Emmanuel eli Ema edustaa uutta sukupolvea Huuhkajien kannattajana. Sukupolvea, joka on tottunut Suomen menestymiseen.

"Suomen pelejä on ollut mahtava katsoa, kun aika monta peliä ollaan voitettu ja kauhean montaa ei olla hävitty", kertoo pienestä pitäen futista seurannut Emmanuel

Nokian Palloseurassa futista pelaava Ema on ollut ensimmäisen kerran katsomassa Huuhkajien ottelua 9-vuotiaana.

"Huuhkajien pelit ovat aina merkittäviä päiviä. Peleistä puhutaan kavereiden kanssa koulussa jo etukäteen ja tietysti myös pelien jälkeen. Ja jokainen matsi katsotaan ja kannustetaan."

Ratinan stadionilla nähdyistä otteluista Ema nostaa yhden ylitse muiden.

"Mun paras muisto Suomen peleistä on vuoden 2018 Kansojen liigassa. Suomi voitti Kreikan 2–0, Pyry Soiri teki voittomaalin ja Glen Kamara Suomen toisen maalin aivan ottelun lopussa. Koko Ratina räjähti ja tunnelma oli katsossa", Ema muistelee.

Kamaran nimi nousee myös esiin, kun Ema luettelee Huuhkajien tärkeimpiä pelaajia.

"Huuhkajat pelaa joukkueena hyvin yhteen kiitos Riven, mutta kyllä Pukki, Hradecky, Kamara, Raitala ja Lod on nykymaajoukkueen tärkeimpiä pelaajia."

Ema ei ole tottunut siihen, että Suomi häviäisi. Kysymys siitä, että pelkääkö Ema Suomen häviävän, saa nuoren miehen ihmettelemään.

"Odotan aina, että Suomi voittaa. Tappiot tietysti harmittavat, mutta olen tottunut siihen, että Suomi pärjää. Hyvänä päivänä Suomi voi voittaa kenet tahansa!"

Eman ajatuksille on myös katetta. Ennen Eman syntymää Suomi ei ollut tottunut pärjäämään, eikä se juhlinut arvokisoihin pääsyä. Nykyinen sukupolvi on tottunut toiseen, mutta niin nuorille kuin vanhemmillekin maajoukkue merkitsee aivan yhtä paljon.

"Aina kun laitan Huuhkajien pelipaidan päälleni, niin se merkitsee todella paljon. Kannan ylpeydellä Suomen paitaa, annan kaikkeni katsomossa ja ehkä jonain päivänä kentälläkin", Ema päättää.