Medo pettynyt, mutta iloinen prosessista

Vuoden Veikkausliigapelaajaksi päättyneellä kaudella valittu Mohamed ”Medo” Kamara oli pettynyt FIFA:n kielteiseen päätökseen kansainvälisen edustusoikeuden vaihtamisesta, mutta tyytyväinen siitä, että prosessi käytiin läpi.
      SPL pyysi edustuslupaa

Suomen Palloliitto (SPL) pyysi Kansainväliseltä jalkapalloliitolta (FIFA) lupaa Medolle edustaa tulevaisuudessa Huuhkajia. FIFA päätti kuitenkin, että Partizan Belgradia edustava pelaaja ei saa pelata Suomen A-maajoukkueessa, koska hän on edustanut Sierra Leonea ennen kuin hänellä oli Suomen kansalaisuus.

- Olisin mielelläni pelannut Suomen A-maajoukkueessa, mikäli se olisi mahdollista ja minut olisi joukkueeseen tulevaisuudessa valittu, Mestareiden liigan ottelusta kotiinsa palannut Medo kertoi torstaina (9.12.).

Suomeen vuonna 2003 alle 17-vuotiaiden MM-turnauksesta jäänyt keskikenttäpelaaja oli kuitenkin tyytyväinen siitä, että edustusoikeuden muutosta haettiin.

- Olen iloinen, että tämä prosessi kuitenkin käytiin. Toivotan Suomen A-maajoukkueella kaikkea hyvää kuluvassa EM-karsinnassa ja tulevaisuudessa.

FIFA:n päätös Medon edustusoikeutta koskevassa asiassa on lopullinen, eikä Suomen Palloliitto voi valittaa päätöksestä.

Lue myös: "FIFA ei myönnä Medolle edustusoikeutta Huuhkajin" >>