Media-akkreditoinnit syksyn A-maaotteluihin

• Maajoukkueet

Koronatilanteen takia kansainvälisessä jalkapallon ottelukalenterissa on runsaasti epävarmuuksia otteluitten pelaamisen ja järjestelyiden osalta. Tästä johtuen media-akkreditointien avaaminen syksyn otteluihin on viivästynyt.

Palloliitto käy keskustelua viranomaisten ja Euroopan jalkapalloliitto UEFAn kanssa syksyn ottelujärjestelyistä ja lisätietoa odotetaan alkaneen viikon aikana. Media-akkreditoinnit ensimmäisenä kalenterissa oleviin UEFA Nations Leaguen otteluihin Walesia vastaan kotona (3.9.) ja Irlantia vastaan vieraissa (6.9.) pyritään avaamaan viimeistään torstaina 20.8.

On todennäköistä, että ainakin syyskuun otteluissa voimassa on runsaasti koronatilanteeseen liittyviä rajoituksia. Näiden myötä ottelustadionille pääsevän median määrä tulee olemaan tarkasti rajattu ja todennäköisimmin huomattavasti normaalia pienempi. Myös vierasotteluun Irlantia vastaan suomalaiselle medialle on erittäin rajoitetusti paikkoja.

Pyydämme median edustajia huomioimaan jo tässä vaiheessa, että matkustusrajoitukset ja kunkin maan karanteenimääräykset sääntelevät vierasotteluihin matkustamista.

Vallitsevasta tilanteesta johtuen median akkreditointi-ikkuna tulee olemaan avoinna poikkeuksellisen lyhyen aikaa.

Tiedotamme akkreditoinneista lisää mahdollisimman pikaisella aikataululla.

Irlannin jalkapalloliitto FAI:n paikalliselle medialle lähettämä tiedote, joka soveltuvin osin koskee myös suomalaismediaa >>