Markku Kanerva: ”Osoitimme taas älyttömän kovaa työmoraalia ja voitontahtoa”

• Maajoukkueet

Päävalmentaja Markku Kanerva kiitteli etenkin joukkueensa taistelutahtoa 2-1-vierasvoitossa Bulgariasta.

Suomen maalit laukoivat Teemu Pukki ja Robin Lod ensimmäisellä puoliajalla. Kotijoukkue kavensi toisella ja mukaan mahtui myös yksi Lukas Hradeckyn rangaistuspotkutorjunta. Päävalmentaja kutsui voittoa Viaplayn haastattelussa ”makeaksi”.

- Bulgaria näytti tasonsa ja hankaloitti meidän hyökkäyspelaamistamme korkealla, aktiivisella prässillään. Maaleistamme ennen kaikkea ensimmäinen oli hyvin tehty ja toinenkin hyvä hyökkäys. Pääsimme muutaman kerran hyviin tilanteenvaihtohyäkkäyksiin ja ehkä jonkun maalin olisi voinut tehdä lisääkin. Bulgaria teki illasta meille vaikea ja se oli tiedossa, ”Rive” kertasi.

- Joukkue puolusti ja taisteli tänään urheasti. Meillä oli ottelussa vaikeampia hetkiä, mutta osoitimme taas älyttömän kovaa työmoraalia ja voitontahtoa. Se palkittiin tänään kolmella pisteellä ja upeaa, että pääsemme Cardiffiin taistelemaan lohkovoitosta.

Huuhkajat sai myös huonoja uutisia. Joel Pohjanpalo loukkaantui ja joutui tulla vaihtoon reilun puolen tunnin kohdalla. Tim Sparvin korttitili täyttyi ja kapteeni joutuu olemaan sivussa Wales-ottelusta.

- ”Jolle” ei pystynyt itsekään vielä analysoimaan, että vääntyikö nilkka vai ei. Toivottavasti selviäisimme vain tällillä. Olemme varmasti viisaampia huomenna, eli onko hän käytettävissä keskiviikkona.

- Saimme Ranska-pelistä positiivista palautetta useasta pelaajasta, eli vaihtoehtoja löytyy. Nyt on tärkeää palautella hyvin ja otetaan lentokoneen nokka kohti Cardiffia. Taistelemme viimeiseen asti voitosta, Kanerva vakuutti.

Suomi kohtaa Walesin Cardiffissa Nation’s Leaguen viimeisessä pelissä keskiviikkona. Wales johtaa lohkoa ja Huuhkajat on toisena pisteen päässä.

• Huuhkajat