Maksuttomia verkkokoulutuksia myös maalivahtivalmentajille

• Seuratoiminta

Palloliiton maksuttomien verkkokoulutusten sarja jatkuu maanantaina 6.4. Silloin keskiössä ovat maalivahdit.

Maalivahtipelaamisen saloihin päästään syventymään maanantaina järjestettävässä verkkokoulutuksessa, jota johtavat Palloliiton maalivahtikoulutusvastaava Eemeli Reponen sekä HJK:n maalivahtikoulutusvastaava Marko Frantsi

Erkka V. Lehtolan tiimityötä ja joukkuepelaamista käsitellyt verkkoseminaari käynnisti torstaina Palloliiton etäkoulutusten sarjan. Kaikki ilmoittautuneet eivät mahtuneet mukaan suuren kiinnostuksen vuoksi, eikä koulutuksessa myöskään vältytty teknisiltä ongelmilta. Silti tilaisuus oli monella tapaa onnistunut avaus uudelle tavalle vastata valmentajien tiedontarpeeseen.

- Erkka on niin loistava esiintyjä, että hän olisi pärjännyt, vaikka koko esitys olisi luhistunut ja mikään ei olisi toiminut. Me koitamme ottaa siitä oppia ja muotoilemme esitystämme sellaiseen muotoon, jotta selviäisimme ilman teknisiä ongelmia, Reponen kertoo.

Maalivahtivalmentajille suunnattuja etäkoulutuksia järjestetään jatkossa maanantaisin. Ensimmäisessä koulutuksessa syvennytään maalivahtipelaamisen yksityiskohtiin.

- Käymme läpi maalivahtien nykyaikaisia tekniikoita. Yritämme keskittyä tekniikoihin, jotka eivät välttämättä ole kaikkein tutuimpia ihmisille. Koulutuksessa on samaa, mitä Palloliiton materiaaleissa on, mutta koitamme paneutua asioihin vähän yksityiskohtaisemmin. Yritämme poimia esiin juttuja, joita ei esimerkiksi televisiosta matsia katsomalla löydä. Pienillä nyansseilla on iso merkitys lopputulokseen, Reponen sanoo koulutuksen aiheista.

Maalivahdin tekniikoita käsittelevä koulutus nojaa luonnollisesti paljon videoihin ja niiltä nähtäviin esimerkkeihin.

- Tulemme katsomaan paljon videoita ja analysoimaan huippumaalivahteja. Olemme keränneet maailmalta esimerkkejä huippumaalivahtien suorituksista. Käymme totta kai läpi myös suomalaisten maajoukkuemaalivahtien suorituksia, Reponen toteaa.

Verkkoseminaarin sisältö on suunniteltu maalivahtivalmentajille, mutta Reponen uskoo monien saavan kaikille avoimesta koulutuksesta jotain irti.

- Koulutus on suunnattu ennen kaikkea maalivahtivalmentajille, mutta myös maalivahdit voivat totta kai tulla kuuntelemaan. He pystyvät ehkä analysoimaan omia suorituksiaan paremmin tämän koulutuksen jälkeen. Tervetulleita ovat myös vanhemmat ja kaikki ihmiset, jotka käyvät vetämässä treenejä omille lapsilleen tai joukkueille. Koulutuksesta voi saada pihapeleihinkin uusia ajatuksia.

Maalivahdin nykyaikaiset tekniikat ja niiden yksityiskohtainen analysointi 6.4. klo 15.00 - 17.00
Palloliiton maalivahtikoulutusvastaava Eemeli Reponen ja HJK:n maalivahtikoulutusvastaava Marko Frantsi
Linkki tapahtumaan päivitetään tänne lähempänä tapahtuman alkamista.

• Valmentajat