Mad Maxin Matti Jussilan pelikielto poistettu

• Futsal

Futsal-Liigan Mad Max on pyytänyt pelaajansa Matti Jussilan suoran kentältäpoiston aiheuttaman pelikiellon poistamista.

Palloliiton toimisto on käsitellyt määräajassa tehdyn pyynnön ja tehnyt ratkaisunsa asiassa.

Futsal-Liigan ottelussa Mad Max – SoVo 6.1.2018 annettu suora punainen kortti on erotuomariraportin mukaan annettu ilmeisen maalintekomahdollisuuden estämisen perusteella. Ratkaisua tehtäessä on ollut käytössä hyvälaatuinen tallenne ottelusta ja sen perusteella on kiistatta todettu, että edellytykset suoran punaisen kortin antamiselle eivät tilanteessa täyty.

Mad Maxin pyyntö suoran kentältä poiston aiheuttaman pelikiellon poistamisesta hyväksytään ja Mad Maxin maksama käsittelymaksu palautetaan. Palloliiton varoituksia ja kentältäpoistoja koskevien määräysten mukaisesti punainen kortti jää kuitenkin voimaan, vaikka sen seurauksena saatu pelikielto onkin poistettu.