Maajoukkuetoppari Katarina Naumanen FC Hongan riveihin

• Jalkapallosarjat

Naisten jalkapallomaajoukkueen puolustaja Katarina Naumanen siirtyy FC Honkaan.

Norjalaista Stabäkia sekä KuPSia viime kaudella edustanut pelaaja tuo joukkueeseen kokemusta ja johtajuutta.

24-vuotias Naumanen on kokenut pelaaja Naisten Liigassa. Yhdeksän liigakautensa aikana otteluita on kertynyt 140 ja juuri päättyneellä kaudella KuPSissa, hän pelasi yhteensä kahdeksassa ottelussa jokaisessa täydet 90 minuuttia. Hongassa pelaajalle mahdollistuu jalkapallon ja opiskelun yhdistäminen toimivaksi kokonaisuudeksi.

– Odotan innolla tulevaa kautta uudessa seurassa. FC hongassa palaset loksahtivat kohdilleen. Olen kuullut paljon positiivista seurasta ja joukkueesta, mikä vahvisti entisestään päätöstäni.  Pystyn keskittymään jalkapalloon ja muodostamaan toimivan arjen, jossa urheilu ja opiskelu kulkevat käsi kädessä, Naumanen toteaa espoolaisten sivuilla.

Suunnitelmallinen työ on tuonut tulosta päävalmentajan johdolla jo ensimmäisen kauden aikana. Tärkeän osan pelaajan arjesta muodostaa huippuolosuhteissa tapahtuva harjoittelu, jossa työskentelyä tukee uudelle kaudelle vahvistunut valmennustiimi.

– Hongassa panostetaan pelaajien arkeen ja pelaajakehitykseen. Olen varma, että nämä tuottavat loistavia tuloksia tulevalla kaudella liigassa. Tuon Hongan nuoreen ja taitavaan joukkueeseen lisää kokemusta, ja toivonkin, että omalla panoksellani pystyn nostamaan myös päivittäisen tekemisen vaatimustasoa entistäkin korkeammalle, Naumanen lisää.

Päävalmentaja Rosa Lappi-Seppälä on tyytyväinen tuoreesta vahvistuksesta ja uskoo pelaajan tuovan joukkueelle lisäarvoa niin omalla pelaamisellaan kuin esimerkillään.

– Naumanen tuo joukkueeseemme tarvittavaa kokemusta ja johtajuutta. Hän pystyy omalla esimerkillään näyttämään oikeaa suuntaa. Pidän tätä tärkeänä asiana, sillä usein pelaaja voi oppia paljon myös kanssapelaajiltaan. Samalla hän tuo omalla panoksellaan myös joukkueeseemme enemmän taktisia vaihtoehtoja. Toivotamme Katan ilolla mukaan hienoon ryhmäämme.

Naumanen on kuulunut Suomen maajoukkuerinkiin vuodesta 2014 alkaen. Naisten A-maajoukkue jatkaa EM-karsintapelejään torstaina, kun Suomi kohtaa kotiottelussa Kyproksen. Viikon päästä tiistaina on vieraissa vastassa Portugali.

• FC Honka Naiset