Liittovaltuusto esittää uuden toiminta- ja hallintomallin hyväksymistä

Suomen Palloliiton liittovaltuusto kokoontui Lahdessa 24. – 25.11. ja käsitteli Seurojen Palloliitto –kehityshankkeen etenemistä.

Liittovaltuusto hyväksyi liittohallituksen esityksen toiminta- ja hallintomalliksi 2020 ja päätti yhdessä liittohallituksen kanssa esittää Helsingissä 20.1.2018 kokoontuvalle ylimääräiselle liittokokoukselle siirtymistä uuteen malliin esitetyssä aikataulussa.

Liittovaltuusto päätti äänestyksen jälkeen hallituksen esityksen mukaisesti Seurojen Palloliitto –hankkeen edistämisestä siten, että liiton palvelut järjestetään jatkossa yhden yhteisen hallinnon ja neljän toiminta-alueen pohjalta.

Liittovaltuusto päätti lisäksi äänestyksen jälkeen esittää yhdessä liittohallituksen kanssa, että ylimääräinen liittokokous hyväksyy toiminta- ja hallintomallien edellyttämät sääntömuutokset, jotka liittohallituksen nimeämä sääntötyöryhmä viimeistelee.

Liittovaltuusto hyväksyi lisäksi Palloliiton talousarvion ja toimintasuunnitelman vuodelle 2018 esityksen mukaisina. Talousarvion mukaan Palloliiton varainkäyttö toimintavuonna 2018 on 22,4 miljoonaa euroa.

Liittohallituksen jäsenistä erovuorossa oli neljä. Näistä uudelle kaksivuotiskaudelle valittiin Tom Nevanpää, Kari Taira ja Petteri Haapala sekä uutena jäsenenä Petri Vanhalan tilalle Kai Koskinen.

Liittovaltuusto sai lisäksi sisäisen tarkastuksen raportin vuodelta 2017.

• Palloliitto
    • Itä-Suomi