Liittohallitus päätti Seurojen Palloliitto –ohjelman käytännön toimista

Palloliiton liittohallitus kokoontui maanantaina 29.1. Helsingissä ja päätti ensimmäisistä askelista Seurojen Palloliitto –kehitysohjelman edistämiseen käytännön tasolla. Kokous pidettiin ensi kertaa uuden puheenjohtajan Ari Lahden johdolla ja myös 1. varapuheenjohtaja Katri Mattsson oli ensi kertaa liittohallituksen kokouksessa mukana.

Liittohallitus päätti ensi toimista uuteen toiminto- ja hallintomalliin siirtymisestä. Pääsihteeri Marco Casagrande jatkaa tehtävässään. Suomalaisen jalkapallon ja futsalin voimassaolevan strategian mukaisten päätoimintojen vetäjien tehtävät päätettiin sen sijaan panna avoimeen hakuun kuten myös uuden organisaation aluepäälliköiden tehtävät. Lisäksi liitto käynnistää henkilöstöpäällikön rekrytoinnin mahdollisimman nopealla aikataululla.

Liittokokouksen 20.1.2018 hyväksymän Seurojen Palloliitto –kehitysohjelman osalta liittohallitus päätti lisäksi perustaa ohjausryhmän kehitysohjelman eteenpäinviemiseksi. Liittohallitus nimesi sisältään ohjausryhmään Ari Lahden (pj), Kai Koskisen (vpj) ja Ari Murtosen. Ohjausryhmää täydennetään piirien ja seurojen edustuksella ja ryhmän lopullinen kokoonpano vahvistetaan liittohallituksen seuraavassa kokouksessa 12.3.

Jalkapallo-Säätiön hallitukseen liittohallituksen edustajina valittiin Katri Mattsson puheenjohtajaksi sekä jäseniksi Tom Nevanpää ja vanhana jäsenenä Petteri Haapala. Liittohallituksen ulkopuolisina jäseninä Jalkapallo-Säätiön hallituksessa jatkavat Eira Palin-Lehtinen ja Taito Tuunanen.

• Palloliitto
    • Kaakkois-Suomi