Liittohallitus päätti jalkapallon ja futsalin kilpailutoiminnan väliaikaisesta keskeyttämisestä

• Jalkapallosarjat

Palloliiton liittohallitus piti torstai-iltana etäkokouksen koronavirusepidemiaan COVID-19 liittyen.

På svenska >>

Hallitus päätti keskeyttää Palloliiton kilpailutoiminnan maaliskuun loppuun asti. Poikkeuksena ovat miesten Suomen Cupin neljännesvälieräottelut, miesten Futsal-Liigan, naisten Futsal-Liigan ja miesten Futsal-Ykkösen runkosarjan päätöskierrokset, jotka pelataan ilman yleisöä tulevana viikonloppuna.

Myös Palloliiton pelaajakehitystapahtumat, kuten Huuhkaja- ja Helmaripäivät, alueleirit, kehittymisen seurantatapahtumat ja alueturnaukset sekä valmentajakoulutukset on toistaiseksi peruttu.

Lisäksi ottaen huomioon Valtioneuvoston suositukset koronaviruksen leviämisen estämiseksi Palloliitto suosittelee seuroja keskeyttämään harjoitus- ja turnaustapahtumat maaliskuun loppuun asti.

Päätökset muiden kansallisten pääsarjojen osalta tehdään alkuviikosta. Niistä tiedotetaan mahdollisimman pian.

Tilannetta seurataan jatkuvasti ja ohjeistuksia päivitetään tilanteen ja viranomaisohjeiden niin vaatiessa.

Suosittelemme seuraamaan Terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen (THL) ohjeita ja tiedotteita osoitteessa https://thl.fi/fi/

Förbundsstyrelsen beslutade att tillfälligt avbryta fotbolls och futsal tävlingsverksamheten

Bollförbundets förbundsstyrelse höll på torsdag kväll möte om COVID-19 coronavirus-epidemin.

Styrelsen beslutade att avbryta Bollförbundets tävlingsverksamhet fram till slutet av mars. Undantaget är herrarnas kvartfinaler i Finska cupen, herrarnas Futsal Liga, damernas Futsal Liga och herrarnas Futsal Ettans avslutande grundomgångar, vilka kommer att spelas utan publik den kommande helgen.

Även Bollförbundets spelarutvecklingstillfällen, så som Huuhkaja- och Helmaridagarna, regionläger, utvecklingstillfällen och regionturneringarna och tränarutbildningar har avbrutits tillsvidare.

Mot bakgrund av regeringens rekommendationer för att förhindra spridning av coronavirus rekommenderar Bollförbundet att föreningarna avbryter tränings- och turneringstillfällen fram till slutet av mars.

Beslut om andra nationella serier kommer att fattas i början av nästa vecka. Om detta kommer att informeras så snart som möjligt.

Situationen följs upp kontinuerligt och riktlinjerna uppdateras i takt med att situationen och myndigheternas instruktioner så kräver det.

Vi rekommenderar att ni följer riktlinjerna och information från Institutet för hälsa och välfärd (THL): https://thl.fi/sv/web/thlfi-sv

• korona